Gå til innhold

Googles nye smarthøyttaler koster veldig lite og tar liten plass

Anbefalte innlegg

Det er allerede flere smarthubs som ikke er avhengig av clouden uten at prisen tar av. Og du kan jo fortsatt lagre ting der om du vil. Hovedpoenget er at man ikke skal være avhengig av clouden for å spille av musikk, film eller for at boligalarmen virker. Ja, det er faktisk boligalarmer som krever nettilgang for å gi lyd når noen bryter opp en sensorbeskyttet dør. Så sterkt føler de for å låse oss til deres tjenester. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er allerede flere smarthubs som ikke er avhengig av clouden uten at prisen tar av. Og du kan jo fortsatt lagre ting der om du vil. Hovedpoenget er at man ikke skal være avhengig av clouden for å spille av musikk, film eller for at boligalarmen virker. Ja, det er faktisk boligalarmer som krever nettilgang for å gi lyd når noen bryter opp en sensorbeskyttet dør. Så sterkt føler de for å låse oss til deres tjenester.

Helt enig. Hus er et varig produkt. Å ikke være avhengig av tredjeparts server er et stort pluss. AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du, jeg kom til å tenke på noe, kunne det ikke fungert å sette opp en plex server og spille av via den? :)

Lenke til kommentar

Du, jeg kom til å tenke på noe, kunne det ikke fungert å sette opp en plex server og spille av via den? :)

Jo. Jeg mener det skal gå an. Plex-serveren må muligens være tilgjengelig fra nettet for at det skal fungere. Jeg har ikke fått sett på den løsningen, men jeg finner den interessant. 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei. Må man ha chromecast for å få google home mini til å vise videoer på tven eller holder det at tven har google cast innebygd??

Og er google home mini offisielt lansert i Norge nå eller må man trikse med amerikansk adresse for at den skal fungere?

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...