Mastiff Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg driver utleie av 2/3 av huset mitt (både siden vi ikke trenger så stor plass, og fordi leieinntekter må være skattbare for å telle som grunnlag for lån), både sommerutleie til turister og "vanlig" utleie utenfor sesongen. Jeg kjøpte det i mai, og jeg så allerede da at trappa fra stua i andre etasje til tredje etasje ville være et problem for utleien, for den var altfor bratt og dårlig sikret. Derfor var det helt nødvendig å bytte den ut med en som er av godkjent standard. Resten av huset holder meget høy standard (forrige eier var en dyktig møbelsnekker og pusset det opp selv). Men kan jeg trekke av det trappa kostet som utgift? Jeg vet at standardheving ikke blir godtatt som utgift, bare å få tingene tilbake til opprinnelig standard. Men bør jeg kunne få gehør for at dette er nødvendig for utleien og derfor fradragsberettiget? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Hvilke deler av huset, utleid/ikke-utleid, betjener trappen? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg vil tro at siden han nevner at den var et problem for utleien, så er det den utleide delen. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2017 Ja, det stemmer, den har bare med den utleide delen å gjøre. Hele andre og tredje etasje er utleid (altså 2/3, men egentlig litt mer, for det er også en entré og trapp opp til andre etasje i første etasje, vegg i vegg med vår leilighet), og trappa er altså mellom andre og tredje, fra den utleide stua til to av de utleide soverommene. De to delene av huset har separate innganger. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Ikke noe mer svar? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Fradragsberettiget vedlikehold. Endret 12. oktober 2017 av krikkert Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Mange takk, sir! Da satser jeg på det! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Bare husk å vedlegge en begrunnelse..slik du beskrev det i åpningsinnlegget. Da går dette rett gjennom. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Det skal jeg, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå