Vanessa Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Innstallerte 9800 PRO i går kveld, men ingenting fungerer Hadde GeForce 3 i midlertidig. Historikken på skjermkort som har vært i denne windowsinstallasjonen ser slik ut: -GeForce3 -9600 PRO -GeForce3 -9800SE -GeForce3 -9800 PRO Så det hadde vel ikke vært så altfor rart om det var Windows som rett og slett har gått til heeelvete prøvde windows repair og installasjon over eksisterende, men det funker ikke. Følgende feil skjer: -Lockup etter få sekunder i 3d applikasjoner -Nekter å boote inn i Windows med DirectX9b & Catalyst 3.7/3.9 (3.8 funker ukjent av hvilken grunn) -Under installasjon av Cat 3.8 klager den på noe hardware greier Jeg har prøvd: -Driver uninstall -Driver clean -Windows repair -Windows install over gammel (lurer på om det som var feil kanskje ble liggende igjen rett og slett Driver og brenner ut/kjører backup på alt jeg har av filer nå... skal installere hele sulamitten på en frisk installasjon... Noen som har hørt om noe lignende/har noen tips? Jeg hadde ingen problemer med 9600 PRO eller 9800SE. Merkelig at den skulle slå seg helt vrang med 9800 PRO? Please help Lenke til kommentar
Templar Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Kan være HKen din. hadde sjølf ett SIS HK siste vor som taklede Radeon9700Pro men da jeg kjøpte 9800Pro gikk alt til )#"=)#¤. Vær open for andre muligheter en at det er kortet. Sjekk HKen, BIOSen, drivere til HKet og poster fra folk med likt HK. Simon Lenke til kommentar
Tamin Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Driver og brenner ut/kjører backup på alt jeg har av filer nå... skal installere hele sulamitten på en frisk installasjon... Tror du vil finne løsningen din der. De fleste jeg har lest om som har problemer med ATI kort får løst problemet med en clean install. Generelt dårlig erfaring med re-install over tidligere windows install pga. konflikter med gamle vs nye filer, patcher som ikke blir med, gamle drivere som fortsatt blir liggende, fragmentert system etc etc. Tips.. Lag deg en partisjon på 10-20gb hvor du har system installasjon, og legg programmer, spill+++ på partisjon 2. Da slipper du å kjøre backup ved re-install av windows. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Men alikevel rart at det bare skulle skje med 9800 PRO... kan det være noe med AGP porten og at den krever for høy volt? Har et Epox KHA+ rev2.0 med bios build 3.8125 (alt står i personal profile) Kortet er ikke overklokket. Klokket også ned CPU uten effekt... Nå har også Windows begynt å kræsje... Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Driver og brenner ut/kjører backup på alt jeg har av filer nå... skal installere hele sulamitten på en frisk installasjon... Tror du vil finne løsningen din der. De fleste jeg har lest om som har problemer med ATI kort får løst problemet med en clean install. Generelt dårlig erfaring med re-install over tidligere windows install pga. konflikter med gamle vs nye filer, patcher som ikke blir med, gamle drivere som fortsatt blir liggende, fragmentert system etc etc. Tips.. Lag deg en partisjon på 10-20gb hvor du har system installasjon, og legg programmer, spill+++ på partisjon 2. Da slipper du å kjøre backup ved re-install av windows. Tror det jeg også... misstenker at en del greier (systemfiler) har blitt liggende, og at selv om den slettet selve windows dir, så kan det bli liggende igjen både systemfiler og annet... Tenkte nettopp på det samme angående partisjon også. Tenkte jeg skulle lage en Windows partisjon på noen gigabyte, og kanskje en swap file partisjon på et par gig også Edit: Kan jo nesten ikke være strømmen... for kortet har jo egen kabel. Det glemte jeg, hehe. Bootet opp i VGA mode nå. Og det er artifacts rundt omkring på skjermen. Snodig... kortet er ikke overklokket, vifta går, og døra til kabinettet er av. Temperaturen inni er cirka 38c. Endret 9. desember 2003 av Vanessa Lenke til kommentar
Tamin Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ta tipset til Templar, og google etter hk + skjermkort comboen. Finnes tonnevis med siter der ute med forum dedikerte til de forskjellige merker av hk/sk. Tips 2.. En ting til du bør huske på ved clean install. - Napp ut nettverkskabelen (eller adslkbl. fra modem/router..) - Kryss av for .. uhm .. personal firewall (eller lignende) ved installasjon. Tror dette kommer opp ved nettverksdelen. Du kan alternativt installere zonealarm eller lignende når winstall er ferdig, men pass på at dette er aktivt FØR maskinen din kobler til internet. Da unngår du å bli infisert diverse virus Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Hmm... Jeg har NGT router, beskytter ikke den mot RPC og blaster osv.? Tror jeg gjør det uansett dog... legger brannmur, antivirus osv. på CD Fikk artifacts i VGA mode... snodig. Nå kjører jeg i safe mode med nettverk, og det funker. Er bare sjeleglad for at jeg fikk backupa dataene mine Skal se hva jeg finner om hksk combo. Takk for tipset Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Men alikevel rart at det bare skulle skje med 9800 PRO... kan det være noe med AGP porten og at den krever for høy volt? Har et Epox KHA+ rev2.0 med bios build 3.8125 (alt står i personal profile) Kortet er ikke overklokket. Klokket også ned CPU uten effekt... Nå har også Windows begynt å kræsje... er det at rpc beggyner å kræsje? i alle fall husk at det ikke bare er blaster men også welchi ormen som kan dette. hvordan sjekke om du har fått welchi gå og sjekk hvilke prosseser som kjøres er det en fil der som heter dllhost.exe da har du fått welchi løsning ta deg en tur til www.norton.com last ned removal tool der. welchi kan faktisk hindre deg i å innstallere \ avinstallere programmer skikkelig.. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) hehe neida, vi snakka om på ny windows XP install. Jeg har router m/ firewall, zonealarm, hotfixes osv. men hvem vet... kan jo hende noe har sneket seg inn alikevel EDIT: Tror jeg kan ha funnet feilen... og BOY er ansiktet mitt rødt Men selv de beste kan drite på draget... eller hur? Jeg glemte nemlig at jeg nylig spleiset om noen kabler... også har jeg rett og slett koblet skjermkortets strømledning til et uttak fra et som ikke går direkte til powersupplyen, men gjennom flere vifter Enten suger viftene for mye strøm slik at det ikke er nok igjen til skjermkortet... eller så bærer ledningene rett og slett ikke nok for kortet. Jeg var så glad når jeg fikk det at jeg dytta det inn med èn gang og plugga det inn i første og beste port Da var min første misstanke rett... ikke nok strøm til kortet. Var dog redd for at det kunne være en utdatert AGP port... heldigvis var det ikke det Takk til alle som hjalp Tok feil..... den kom seg gjennom Windows installasjon... men så kom det artifacts og greier igjen kanskje jeg skulle prøve å klokke ned skjermkortet? Fra standard klokke? Endret 9. desember 2003 av Vanessa Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det skjedde meg engang og.. Man lærer så lenge man lever.. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Hva skjedde med deg? Samme problem? Tror jeg har fått et dårlig eller defekt kort. Det booter bare inn i Windows cirka 30% av tiden. Og kræsjer få sekunder etter at en 3d applikasjon er startet. Bare når jeg klokker kortet ned til halve frekvensene på både core og minne vil det kjøre som normalt Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 du sier du kjører directx 9.0b? Det er kjent at den føkker opp litt med enkelte skjermkort. Ikke for det, du kan ha fått ett blåmandags kort. Var jeg deg ville jeg returnert det, evt. hvis du mener det er strøm, kobl fra alt bortsett fra skjermkort, cdrom og en hdd. testkjør litt med ett sånt oppsett og se om det hjelper. Har du bytta kjøler på skjermkortet eller noe? Kanskje flå av kjøleren og sjekke tilstandene med kjølepasta på vpu. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Jepp... men jeg har også prøvd med DirectX 8 og 9a, uten at det hjalp Har også prøvd Catalyst 3.0, 3.5, 3.7, 3.8, 3.9 samt Omega 3.7, 3.8 og 3.9 Jeg har nappet ut alle strømkabler, koblet kortet til en egen strømforsyning på 250 watt, ingenting hjelper den har standard kjøler. Tør ikke nappe av kjøleren fordi jeg er redd for garantien, iom. at jeg sansyneligvis skal returnere det... Nå skal jeg straks teste kortet på maskin #2 og se på om det samme skjer der... i så fall returnerer jeg det bare Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Dakar lille kortet. :/ Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hehe ja tenk... kortet må helt alene tilbake til butikken i den kalde konvolutten/esken. Men fra spøk til alvor. Hvis det ikke er noe som hjelper høres det ut som om du har grilla Vpu'en på kortet ditt. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 I skrivende øyeblikk kjører kortet på en Pentium 3-700Mhz uten problemer... 4991 3dmarks, Er det hovedkortet da? Eller kan det ha noe med at den ikke klarer å pushe skjermkortet hardt nok? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hmmmm.... Lurer på om ikke Caspar the HardWare Ghost er og besøker deg. Hvor gammelt er hovedkortet ditt? Kan hende det er AGP porten som er føkka og. Eller om kanskje en bios-oppdatering hjelper. Funker hovedmaskin din ordentlig med andre skjermkort da? Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Tror det jeg og... at jeg har Gremlins En annen tanke som er ute og går er at det er varme. Men det er jo ikke SÅ varmt i kabinettet mitt. 36 grader akkurat nå. Har et Epox 8KHA+ KT266A chipset. Det er vel 18-24 måneder gammelt. Det har fungert utmerket med GeForce3, 9800SE, og 9600 PRO kort. Akkurat nå står det i et GeForce3 ti200 klokket fra 175/400 til 240/520 uten annet enn en kjøleribbe. Så det er merkelig om det skulle være varme også. Men artifacts osv. når det kræsjer, og rett før det kræsjer, tyder nesten på det. Synes også kortet kjennes svært varmt ut. Kjører i skrivende øyeblikk 9800 PRO kortet på P3 maskinen i 400/800Mhz PS! Har den aller siste BIOS oppdatering for hovedkortet også Endret 10. desember 2003 av Vanessa Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det er akkurat slik jeg alltid har ment det med ATI skjermkort som er for stor feilprosent på slik at det blir bare noe tull.. Har dere NOEN gang hørt at Nvidia's sine skjermkort har hatt slike store problemer med så mange ting?? Neppe... den må du se LANGT etter! det finnes noen enkelttilfeller da. men ikke så MANGE som ATI sine kort har kommet opp med når det gjelder feil på korta!! Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 uhm.. kan være windows xp som ikke klarer å identifesere kortet riktig har du prøvd med en 2000 installasjon i stede for det hjelper i visse tilfeller men det kan like gjerne være monterings feil. fordi på disse "nye" agp portene sitter ikke kortene godt nok fast prøv og trykk det ned litt ekstra (ikke alt for hardt da) dette kan hjelpe (litt inside informasjon fra grosist) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå