AnonymDiskusjon Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Hei, Hadde en merkelig oppførsel fra daglig leder i for noen dager siden. Hadde ett generelt spørsmål som jeg snakket med han om og ut av det blå sier han plutselig «Vi er nødt til å være ett team på denne jobben, og det kan ikke være noe spisse albuer» Svarte: Nei, det skjønner jeg, viktig at teamet fungerer. Han: Ja, for de som ikke klarer det jobber ikke her lenge for å si det sånn. Jeg: Mener du det gjelder meg da, eller? Han: Nei, sier det bare generelt at de ikke jobber her lenge. Jeg: Okey, men føler dette var rettet mot meg, er det noe problem, liker du meg ikke? Han: Nei, sier det bare bare generelt at det er viktig at vi er et team. Merker jeg ble veldig provosert, jobber innen forsikring og jeg er den som selger mest her og har jobbet lengst. I tillegg gir jeg mye bort til mine kolleger nettopp fordi jeg kan systemene best. Følte egentlig det var svært rettet mot meg selv om jeg spurte to ganger. Har lyst til å ta det opp med min sjef og spørre hva problemet er. Mest lyst har jeg til å gå inn på kontoret hans engang og si at jeg synes samtalen var lite hyggelig, og om han ikke vil jeg skal jobbe der mer så sier jeg opp. Hva synes dere om dette? Anonymous poster hash: f55d1...df7 Lenke til kommentar
TitanPixels Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Plutselig står du uten jobb, og en dårlig referanse på CV-en. Det er ikke veldig kult..? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2017 Plutselig står du uten jobb, og en dårlig referanse på CV-en. Det er ikke veldig kult..? Kult er det nok ikke, men liker ikke å bli behandlet slik da.. Føler man må si ifra og få klarhet. Kan også la det ligge, men. Er ikke akkurat veldig motiverende å bli snakket slik til når man gjør en god jobb.. Anonymous poster hash: f55d1...df7 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Er ikke vits å overtolke ting. Han sa hvordan ting er rett ut og at det ikke gjelder deg. Hvorfor ikke bare ta det han sier på ordet? Ikke vær så sensitiv Endret 4. oktober 2017 av Soseks 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Nå vet ikke jeg hva du spurte om, men det kan virke som han ikke likte det og prøvde å herske deg til stillhet. 2 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Hva synes dere om dette? Umiddelbart virker det som en overreaksjon fra din side, men opplevelsen kan jo være en annen om man opplevere det face to face. Uansett ville jeg ikke gått inn og truet (eller antydet) at jeg kom til å finne meg en annen jobb om ikke han ikke gjør ditt eller datt. Da har han reelt ikke annen valg enn at du må ut før eller senere. Finn hellere en annen jobb først om du er misfornøyd, ikke si opp uten videre, det rammer bare deg selv. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Vi må få den spesifikke situasjonen, eller en rekonstruksjon (en annen versjon) av den, så vi kan gjøre en objektiv bedømmelse. Det virker for meg som at sjefen sa det riktige. Men som skrevet, det kan være legitimt at du føler som du gjør også. Vi har ingen forutsetning for å vite når vi ikke vet hele situasjonen. Hva var det "generelle spørsmålet"? Endret 4. oktober 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg synes du er hårsår og han høres ut som en tufs. 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg synes du er hårsår og han høres ut som en tufs. Jeg synes vel at sjefens svar er det riktige å si, men at han også burde ha lederegenskapene til å nøste opp situasjonen på en forståelig måte for den ansatte, og ikke komme med standardsvar 3 ganger på rad. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Hva er galt med standardsvar? Skal ikke være nødvendig å ha en femtimers samtale om alt mulig for å slippe å tråkke hårsåre folk på tærne. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 1) En god leder klarer å pakke en femtitimers samtale til en femminutterssamtale ^^ .. (heh, 3 dobbeltkonsonanter i ett ord, sjeldent!) Men gjør det motsatte om det er nødvendig. Hva som er nødvendig kommer ned til økonomi og talentet som er i fare for å forsvinne. 2) I min verden finnes det ikke hårsårhet, bare dårlig lederskap. Ledelsen burde være glade for at folk bryr seg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 2) I min verden finnes det ikke hårsårhet, bare dårlig lederskap. Ledelsen burde være glade for at folk bryr seg. Skulle likt å leve i din verden 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 1) En god leder klarer å pakke en femtitimers samtale til en femminutterssamtale ^^ .. (heh, 3 dobbeltkonsonanter i ett ord, sjeldent!) Men gjør det motsatte om det er nødvendig. Hva som er nødvendig kommer ned til økonomi og talentet som er i fare for å forsvinne. 2) I min verden finnes det ikke hårsårhet, bare dårlig lederskap. Ledelsen burde være glade for at folk bryr seg. Strengt tatt har han jo pakket det ned til 5 sekunder, han gjentok to ganger at det ikke gjaldt trådstarter. Kanskje er det ikke sant, hvem vet, men usikker på om trådstarter oppnår noe med å ta det opp nok engang, hvorfor skal han si noe annerledes da? AtW Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 1) En god leder klarer å pakke en femtitimers samtale til en femminutterssamtale ^^ .. (heh, 3 dobbeltkonsonanter i ett ord, sjeldent!) Men gjør det motsatte om det er nødvendig. Hva som er nødvendig kommer ned til økonomi og talentet som er i fare for å forsvinne. 2) I min verden finnes det ikke hårsårhet, bare dårlig lederskap. Ledelsen burde være glade for at folk bryr seg. Jeg vil heller påstå at det finnes BÅDE hårsårhet OG dårlig lederskap. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Det er mulig han har lest noe fikst i et "dameblad" for ledere, som han prøvde å iverksette på denne ytterst klønete måten. Eller så er han psykopat. Hvis han ikke har vist tendenser til dominerende atferd hittil, kan det like gjerne være det første. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 (endret) 2) I min verden finnes det ikke hårsårhet, bare dårlig lederskap. Ledelsen burde være glade for at folk bryr seg. Skulle likt å leve i din verden Det er bare en mental innstilling. Alle prøver alltid å gjøre så godt de kan, utfra sin forståelse av hvordan verden henger sammen. Hvis man er stort sett overbevist om at verden er det dårlig sted, så leter man etter feil hos andre og bruker det til sin fordel. Hvis oppfattelsen er motsatt, så gjør man det motsatte. Det gjelder å kontrollére sin eksponéring mot negative innflytelser. Men det er jo ikke så lett når kapitalismen nettopp lever av å trykke bullshit på folk ^^ Så det er lett å forstå at både lekfolk og ledere mister fotfestet av og til. Og det er vanskelig å beholde innstillingen over tid, når andre er så innstilt motsatt vei over lang tid, og ikke gir tegn til å snu holdning. Når det er intriger og utfrysning som dominérer, og ikke samarbeid og innovasjon. Strengt tatt har han jo pakket det ned til 5 sekunder, han gjentok to ganger at det ikke gjaldt trådstarter. Kanskje er det ikke sant, hvem vet, men usikker på om trådstarter oppnår noe med å ta det opp nok engang, hvorfor skal han si noe annerledes da? AtW Alt avhenger av måten trådstarter går frem på neste gang. Han må ikke være fiendtlig i innstillingen, men lede lederen til å gi han andre svar. Bli en bedre leder enn han som sitter der nå, selv om det ikke er jobben hans. Jeg vil heller påstå at det finnes BÅDE hårsårhet OG dårlig lederskap. Det finnes kanskje, men jeg velger å ikke fokusére på det. Fundamentalt, så slukker man ikke ild med ild ^^ Men det går an å gi beskjed om at man forstår vedkommendes situasjon fordi man har vært der selv. Endret 6. oktober 2017 av Taurean Lenke til kommentar
nacario Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Rar måte å kommunisere på, men så er mange sjefer slik dessv. Han sa det ikke gjaldt deg, så la det ligge for nå. Vet du om det er lignende tilfeller hvor det har gått utover nåværende eller tidligere kollegaer? Evt om du vil betro deg til en du føler deg trygg på om dette på arb.plassen. Ellers lønner det seg å tre varsomt, ingen hensikt å tenne fyr enda, og velg dine kamper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå