LokALeX Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Hei. Bare lurer på om det er noen her som vet sånn ca hva testosteron nivået til en mann på 32 bør ligge sånn ca på? Mvh Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Normalt testosteronnivå er mellom 8 og 35. Lenke til kommentar
LokALeX Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2017 Ja vet hva det skal være innafor, å fritt testosteron er vel mindre enn det du skrev også om jeg ikke husker feil.. Men tenkte hva som burde være normalt for en på den alderen, syntes det høres veldig lite ut om man bare er rett innfor grensa, vet jo at det synker med alderen også. Om noen vet? Sånn ca holder Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Det finnes ikke noe mer spesifikt enn dette, så vidt jeg vet. Jeg lurte på nøyaktig det samme som deg her for noen år siden og ba legen om å sjekke mitt nivå. Så lenge nivået er innafor så er det ikke noe mer å tenke over i følge min lege i hvert fall. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Testorenonnivået skal være ganske lavt, gjerne under referanseområde før man begynner å medisinere. Dersom man begynner å ta testosteron selv, hemmer man kroppen selv i å produsere, og dette resulterer i at testiklene krymper, og det vil man ikke. Vi er også vanvittig individuelle, og testosteronverdier kan variere - de er ikke helt konstante. Så lenge man er "innafor" så gjør man ikke noe med det 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå