Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med jenter på nett/på byen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

ganske rart å se at mange her mener alt ligger på mannen, mannen skal gjøre dit og datt, mens jenta skal bare stå der å smile som en stokk?

tydelig at jeg krever jenter som har litt mer i toppen og pågangs mot en folk her.

jeg gidder ikke å løfte en finger hvis ikke jenta gjør noe for å gjøre seg selv interesant. ærlig talt folkens.

på nettdating har det null nix å si hva man skriver, synes ikke jenta du er kjekk så får du ikke svar.

ute i det virkelige liv har personlighet mer å så, kroppsråk og hva du sier.

det er ikke opp til mannen å føre en samtale eller få damen interessert, det er begge.

Deg om det.

bra svar, ga oss mye.

Det er jo mulig Flin er en dame :)

Det forklarer jo en del, og ganske akkurat hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ganske rart å se at mange her mener alt ligger på mannen, mannen skal gjøre dit og datt, mens jenta skal bare stå der å smile som en stokk?

tydelig at jeg krever jenter som har litt mer i toppen og pågangs mot en folk her.

jeg gidder ikke å løfte en finger hvis ikke jenta gjør noe for å gjøre seg selv interesant. ærlig talt folkens.

på nettdating har det null nix å si hva man skriver, synes ikke jenta du er kjekk så får du ikke svar.

ute i det virkelige liv har personlighet mer å så, kroppsråk og hva du sier.

det er ikke opp til mannen å føre en samtale eller få damen interessert, det er begge.

TS her.

Godt det er noen som er enig med meg! Denne jenta har likt bildene mine på 2 forskjellige nettsider. Allikevel gidder hun ikke en gang å PRØVE å få til en samtale, selv om jeg prøver å vise interesse for interessene hennes. Hva er greia med det? Hadde skjønt det hvis hun ikke hadde likt meg på disse sidene. Kanskje hun gjorde det for oppmerksomhetens skyld?

Det er ikke sånn at denne jenta er så spesiell at jeg MÅ ha akkurat henne. Blir bare irritert av jenter som liker flere av bildene mine på datingsider, for å så får meg til å føle at jeg er en stor plage for dem uansett hvordan jeg skriver. Er ikke MANNEN sin jobb å få damene til å skrive mer enn "mhm" når man viser interesse.

Tror jeg skal begynne å la damene ta kontakt med meg. De som har gjort det har jeg fått til noen bra samtaler med. Er som regel damer som bor langt unna eller som sitter inne foran pc'en over halve dagen.

Anonymous poster hash: c8a8c...efd

Innfinne deg med virkeligheten, selv om den ikke er helt optimal. Det er mannen sin jobb, det er du som må holde det gående og det er du som må vise at du er interessant person.

Samfunnet har heldigvis utviklet seg litt og det er mer og mer vanlig at damer tar kontakt. Noe som er kjempe bra, men vi har ikke kommet helt i mål enda. Sånn er det bare.

Et spørsmål: Hvorfor skal noen damer ta kontakt med deg? Er du en interessant profil? Som flere andre påpeker, online dating er litt spesielt siden det er så mange brukere og veldig mange av de er desperate mannfolk. Jenter får, generelt sett, mye flere matches og meldinger enn gutter. 

Jeg er litt uenig at det er utsende det går på og bare det. Så lenge du ser sånn passe normal ut så burde du ha gode sjanser. 

og med den holdningen der vil det ikke bli anderledes/bedere.

jenter er for late, (feige?)

man ser fler og feler er single fortiden, færre som har sex faktisk bland millenium-gjengen.

jeg tror jenter har en stor skyld i hvordan det har blitt.

Lenke til kommentar

NIrD:
Har du noe som helst grunnlag for å komme med sånne utsagn. Er det bare noe du har observert, at færre har sex altså.

Jeg sier det fordi i slike tråder er det alltid en fyr som begynner å klage på jentene. Det er kanskje en liten skeivhet i hvordan dating funker, men det er ikke jentene sine skyld at hvis du ikke får deg date. Du kan stå på prinsippene dine, som forøvrig er rare, eller så kan du ta virkeligheten innover deg og oppnå bedre resultater. Deg om det.

Nei, jeg er ikke ei dame. Jeg har dame, som jeg møtte på tinder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

NIrD:

Har du noe som helst grunnlag for å komme med sånne utsagn. Er det bare noe du har observert, at færre har sex altså.

Jeg sier det fordi i slike tråder er det alltid en fyr som begynner å klage på jentene. Det er kanskje en liten skeivhet i hvordan dating funker, men det er ikke jentene sine skyld at hvis du ikke får deg date. Du kan stå på prinsippene dine, som forøvrig er rare, eller så kan du ta virkeligheten innover deg og oppnå bedre resultater. Deg om det.

Nei, jeg er ikke ei dame. Jeg har dame, som jeg møtte på tinder.

Ja, det er faktisk gjort en undersøkelse på akkurat dette.

jeg har ikke noe problemer med å få meg date, hvor tar du det fra?

poenget er at de fleste her skriver ting som de har lest på (insert hva skal jeg gjøre ang jente på google)

uansett så er ikke det poenget med diskusjonen, men hvordan jener generelt oppfører seg og egentlig saboterer for seg selv og dating generelt.

hvis man bare skal innfinne seg i "virkeligheten" vil det heller ikke bli bedre.

menn må slutte å være så pushovers, sett krav, drit i kjipe kvinnfolk som ikke gidder å gjøre noe.

Lenke til kommentar

uansett så er ikke det poenget med diskusjonen, men hvordan jener generelt oppfører seg og egentlig saboterer for seg selv og dating generelt.

hvis man bare skal innfinne seg i "virkeligheten" vil det heller ikke bli bedre.

Det blir ikke bedre av å skylde på jentene heller. Hvis ikke du forstår hvordan nettdating er for jenter så spør en jente om å se innboksen på et datingsted (spesielt om det er en jente som ser bra ut). 

Det er derfor det fortsatt er mye bedre å treffe jenter "i den virkelige verden" gjennom felles interesser. Der kan de slappe mye mer av.

Anonymous poster hash: 92590...ba3

Lenke til kommentar

Får man dårlige resultater på nettdating som mann, så er det mannens feil, ikke jentenes! Skiller man seg ikke ut blant de "1000" matchene jenter får, så er det sjeldent at hun gidder å bruke energi på deg. Dårlige resultater skyldes ofte dårlige bilder, og i noen grad dårlige replikker. 

Gode råd om bilder finnes her: http://www.tinderseduction.com/best-tinder-pictures-for-more-profile-matches/. Rådene som gis stemmer med mine og andre som får resultater sine erfaringer. 

Meldingsutveksling bør ses på som noe sekundært, ikke primært. Synes ikke jenta at du er kjekk (har bra bilder) så gidder hun ikke å svare. Meldingene kan være ganske enkle, og selv starter jeg ofte med "Hei!" (viktig å huske på utropstegn her, ellers virker meldingen "slapp". Reduser bruken av smiley). Videre spør jeg f.eks. hvor hun bor, om hun er student, om hun jobber etc. Etter 4-8 meldinger spør jeg om hun vil ta en øl på dag X eller dag Y. Her er det viktig å foreslå to dager i tilfelle hun faktisk ikke kan på en av dagene. 

Metoden er veldig grei og enkel, og har ført til ca. 35-40 møter for meg.

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar

Dette fungerer bare hvis man er godt over middels kjekk. Er man mer "ordinær", må man jobbe mer for å skape interesse. Veldig mange damer er veldig skeptiske til å treffe en de ikke har rukket å få et skikkelig inntrykk av.

Jobbe hvordan? Noen konkrete eksempler? Tror slik 'jobbing' kan fort virke try hard. Menn med draget trenger generelt ikke jobbe så altfor hardt.

Min erfaring er at veldig mange kvinner er åpne for å møtes veldig raskt. For mitt vedkommende har jeg med ett unntak alltid truffet jenter ute på et offentlig sted først, så det er null problem. Selv min konservative og pripne søster sier at hun helst ønsker å møtes raskt og er lei trauste menn som skal prate i evig tid uten å ta initiativ.

Kom på noen andre av mine åpningsreplikker:

a) Det eneste jeg kan tilby deg er timesvis med sanselig nytelse. Du trenger langt mer enn det. : )

b) Vær hilset, unge vakre! Hva kan så en kvinne som deg tilby en herremann som meg selv?

Haha. Ler når jeg tenker på det. For min del var det minst like viktig å ha det moro selv. Hvis ikke - hva er vitsen? ;)

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Tror mange har misforstått denne tråden, det er ikke snakk om å få napp med div triks or what not. Det har trådstarter fått til. Det er snakk om samtalen etter dette

Lenke til kommentar

Tror du misforstod. Det er ikke snakk om try hard, men å bruke litt tid på å vise at man er en ålreit fyr, men samtidig avslappet og ikke for needy. Nesten umulig å beskrive.

Om du har konseptet klart for deg, så burde det være veldig enkelt å beskrive.

Å være avslappet og ikke 'needy' er selvsagt essensielt, men det er ingen motsetninger mellom det og å raskt ta initiativ til et møte. Jeg tror både min og andre jenters erfaring er at det virkelige liv kan være noe helt annet enn teksting, så hvorfor ikke bare finne ut av ting først som sist?

Selvsagt finnes det nok jenter som er veldig forsiktige og trenger tid før et møte. Disse har jeg aldri vært interessert i, så mine taktikker har fungert fint for å sile ut disse. :) 

Tror mange har misforstått denne tråden, det er ikke snakk om å få napp med div triks or what not. Det har trådstarter fått til. Det er snakk om samtalen etter dette

Nei, han har ikke fått til det. Premisset for samtalen legges gjerne i de første meldingene og om man går rett i jobbintervjumodus, så er det vanskelig å komme noen vei på Tinder.

Treffer man en jente i det virkelige liv er det dog langt enklere å komme dit man vil med en kjedeligere samtale...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Metoden er veldig grei og enkel, og har ført til ca. 35-40 møter for meg.

35-40? Det kan bare være en av to ting: 1) du vil ikke møte henne igjen, eller 2) hun vil ikke møte deg igjen.

Når dette har skjedd 35-40 ganger burde man kanskje revurdere hva man driver med. Om det ikke er en haug med meningsløse møter du er ute etter da, selvfølgelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

35-40? Det kan bare være en av to ting: 1) du vil ikke møte henne igjen, eller 2) hun vil ikke møte deg igjen.

Når dette har skjedd 35-40 ganger burde man kanskje revurdere hva man driver med. Om det ikke er en haug med meningsløse møter du er ute etter da, selvfølgelig.

Revurdere noe som fungerer? Jeg skjønner ikke helt.

Lenke til kommentar

"Fungerer" er et relativt begrep. Om du er ute etter enkle ligg så fungerer det jo.

Om du er ute etter mer så fungerer det jo åpenbart ikke.

Selv har jeg klart det du her gjør to ganger på en kveld uten nettdating. Det krevde bare å gå ut å prate med damer. Det ga meg jo likevel ikke mer enn flyktige bekjentskaper jeg aldri vil snakke med igjen. Jeg må inrømme jeg ikke vet navnene deres engang.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Ja, jeg har ikke akkurat søkt etter et forhold. Det gir jeg heller ikke inntrykk av til jentene jeg møter. Noen jenter blir det kun en øl med, andre skjer det mer med, mens noen få kan man tenke seg å treffe igjen flere ganger. 

Byen fungerer det også, men jeg synes det generelt sett er slitsomt som innadvendt. Derfor liker jeg best nettdating (tinder). Fordelen med tinder er at man husker navnene i etterkant og ikke trenger å drikke mye ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ikke akkurat søkt etter et forhold. Det gir jeg heller ikke inntrykk av til jentene jeg møter. Noen jenter blir det kun en øl med, andre skjer det mer med, mens noen få kan man tenke seg å treffe igjen flere ganger. 

Byen fungerer det også, men jeg synes det generelt sett er slitsomt som innadvendt. Derfor liker jeg best nettdating (tinder). Fordelen med tinder er at man husker navnene i etterkant og ikke trenger å drikke mye ;)

Greit nok. Så for å holde trådstarters problem litt i siktet, hvordan snakke med disse damene.

Om man bare vil ha seg, da tror jeg det "bare" gjelder å presentere seg som (rent fysisk) brukbar, og derfra vil det gå bra dersom du snakker med noen som også bare vil ha seg litt. Hvem du er er helt uinteressant dersom sex er målet.

Men dersom målet er noe mer, da må man være mer. Man må være seg selv. Desverre, det er hva som teller. Det kan høres ut som en clichè, men sånn er det. Man må være seg selv, og det er veldig langt mellom de damene som vil ha dette. Desverre. Heller kanskje heldigvis - for når man finner en, da vet man at det er noe man kan jobbe videre med.

Lenke til kommentar

Jeg skaffet meg tinder for litt over et år siden. Tok en drøy uke bare før jeg var på første date. Der startet jeg samtalen med "Hei, hatt en fin sommerferie?" Var retter sommerferien var over. og etter det gikk da ganske bra. Men så ble jeg dumpa rett før jul og lagde ny profil på tinder igjen. Etter to uker og noen matcher som ikke førte noe sted, så matchet jeg med en jente som faktisk tok initativet til å starte samtalen, og dermed var praten igang. Men ble dumpa etter to måneder...

så siden av midt av mars, så har jeg hatt noen titalls matcher, hvor noen har blitt lengre samtalen, noen bare et par setninger frem og tilbake, hvor hun ikke svarer og noen hvor jeg har blitt unmatchet i det jeg sendte melding...De jentene det ble en lengre samtale med, ba jeg ut på date og da fikk jeg til svar "tørr ikke møte noen jeg ikke kjenner" eller "er litt for tidlig for min del" osv... hva er vitsen med å være på en datingtjeneste, hvis jenta ikke tørr å møtes?

Min erfaring med tinder er flaks, match med rett jente. Jeg ønsker meg noe seriøst, men tror ikke tinder/ hot or not er stedet for det lengre. Hadde en fin samtale med en jente for to uker siden, men hun har ikke vært aktiv siden...

Til TS: ikke start samtalen med "hei", er veldig kjedelig måte, funker kanskje på noen jenter. Hvis hun bare skriver enkeltord til svar bare gi faen og gå videre. 

- hei, hvordan går det? kan funke

- hatt en fin ferie? ok

På byen, gata eller festival, så går det også dårlig for min del. jentene jeg syntes er interessante har tydeligvis alltid type. Men replikker jeg har brukt for å starte en samtale er:

- Kan jeg sette meg her? hvis ja, hilser på henne og spør hva som bringer henne til der hvor vi her. Funker helt greit og har hatt fine samtaler på denne måten. 

- kommentere noe ved henne. Så en jente på fest med Kaizers orchestra tattovering på armen, gikk bort og spurte om hun var kaizers fan og praten var igang. 

Dette er min erfaring og selvfølgelig ikke noe fasit. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...