Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med jenter på nett/på byen

Anbefalte innlegg

Du bør jo si noe om hva han gjør feil, og komme med noen konkrete råd.

Om han gjør noe feil er litt avhengig av hva han ønsker, derfor jeg spør.

Hvis vi forutsetter at han gjør ting feil vil jeg anbefale han å snakke om det han er interessert i og ikke kaste bort begges tid på småprat som han tror er forventet av han. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var alltid rimelig direkte og frempå når jeg hadde Tinder og hadde god erfaring med det.

Noen jeg husker:

1) Hva gjør du i kveld?

Denne er ikke så veldig spennende, men den inviterer til en samtale og er langt bedre enn kun "Hei". Har du en bra profil, så bør dette være nok. Møtte mange jenter med denne.

2) Har du lyst å komme på besøk til meg i kveld?

Fungerte generelt veldig bra for å få i gang en samtale.

3) Jeg har lyst å gi deg en orgasme. 

Fungerte mindre bra, men ikke helt håpløs heller. :) 

I tillegg brukte jeg null tid på å bli bedre kjent med vedkommende. Det tar jeg i det virkelige liv. For min del handlet det om å raskt avtale et møte samt krydre samtalen med seksuell innuendo. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ganske rart å se at mange her mener alt ligger på mannen, mannen skal gjøre dit og datt, mens jenta skal bare stå der å smile som en stokk?

tydelig at jeg krever jenter som har litt mer i toppen og pågangs mot en folk her.

jeg gidder ikke å løfte en finger hvis ikke jenta gjør noe for å gjøre seg selv interesant. ærlig talt folkens.

på nettdating har det null nix å si hva man skriver, synes ikke jenta du er kjekk så får du ikke svar.

ute i det virkelige liv har personlighet mer å så, kroppsråk og hva du sier.

det er ikke opp til mannen å føre en samtale eller få damen interessert, det er begge.

Lenke til kommentar

Jeg var alltid rimelig direkte og frempå når jeg hadde Tinder og hadde god erfaring med det.

Noen jeg husker:

1) Hva gjør du i kveld?

Denne er ikke så veldig spennende, men den inviterer til en samtale og er langt bedre enn kun "Hei". Har du en bra profil, så bør dette være nok. Møtte mange jenter med denne.

I tillegg brukte jeg null tid på å bli bedre kjent med vedkommende. Det tar jeg i det virkelige liv. For min del handlet det om å raskt avtale et møte samt krydre samtalen med seksuell innuendo. 

Ganske interessant. Selv har jeg lite suksess med slike direkte replikker, men mye suksess med helt "vanlige" dialoger. Hva slags type svar fikk du på 2)?

Lenke til kommentar

Ganske interessant. Selv har jeg lite suksess med slike direkte replikker, men mye suksess med helt "vanlige" dialoger. Hva slags type svar fikk du på 2)?

Mulig jeg brukte et blunkefjes eller smilefjes bak. ;) 

Det var naturligvis ingen som svarte ja og spurte etter adressen min, men fikk mange av typen, "Haha...jeg drar ikke rett hjem til fyrer jeg ikke kjenner." eller lignende. Fungerte fint til å innlede en samtale og sette en intensjon for interaksjon.

Noen ganger tror jeg at jeg bare skrev, "Du burde komme og besøke meg en kveld."

:) 

PS: Samtalene mine var forholdsvis 'normale'. Det vil si, jeg sa mer eller mindre det som passet meg. Men aldri eksplisitt sex prat. Mer som en undertone og flørting. 

Lenke til kommentar

ganske rart å se at mange her mener alt ligger på mannen, mannen skal gjøre dit og datt, mens jenta skal bare stå der å smile som en stokk?

tydelig at jeg krever jenter som har litt mer i toppen og pågangs mot en folk her.

jeg gidder ikke å løfte en finger hvis ikke jenta gjør noe for å gjøre seg selv interesant. ærlig talt folkens.

på nettdating har det null nix å si hva man skriver, synes ikke jenta du er kjekk så får du ikke svar.

det er ikke opp til mannen å føre en samtale eller få damen interessert, det er begge.

Deg om det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Deg om det. 

bra svar, ga oss mye.

Lenke til kommentar

TS her.

Godt det er noen som er enig med meg! Denne jenta har likt bildene mine på 2 forskjellige nettsider. Allikevel gidder hun ikke en gang å PRØVE å få til en samtale, selv om jeg prøver å vise interesse for interessene hennes. Hva er greia med det? Hadde skjønt det hvis hun ikke hadde likt meg på disse sidene. Kanskje hun gjorde det for oppmerksomhetens skyld?

Det er ikke sånn at denne jenta er så spesiell at jeg MÅ ha akkurat henne. Blir bare irritert av jenter som liker flere av bildene mine på datingsider, for å så får meg til å føle at jeg er en stor plage for dem uansett hvordan jeg skriver. Er ikke MANNEN sin jobb å få damene til å skrive mer enn "mhm" når man viser interesse.

Tror jeg skal begynne å la damene ta kontakt med meg. De som har gjort det har jeg fått til noen bra samtaler med. Er som regel damer som bor langt unna eller som sitter inne foran pc'en over halve dagen.

Anonymous poster hash: c8a8c...efd

Lenke til kommentar

Nettdating er delvis ødelagt av en del desperate menn. Innboksene til jentene oversvømmes av meldinger og mange av disse meldingene gir ikke akkurat jentene noe godt inntrykk av menn. Det er ikke så rart at jentene er litt mer tilbakeholdne og forsiktige på nett.

Derfor er det som alltid best å møte jenter gjennom andre interesser der det går an å prate mer naturlig og bli kjent uten at jentene føler det samme presset på at du skal ned i trusa hennes i løpet av kort tid. 

Anonymous poster hash: 92590...ba3

Lenke til kommentar

Det er greit å være litt virkelighetsorientert også. All den tid attraktive jenter har en 100% matchrate og mottar mengder av meldinger, så skal det noe til å skille seg ut eller få henne til å ta initiativ.

Tror jeg har nevnt historien før, men jeg fikk kontakt med en jente på nettdating for mange, mange år tilbake og hadde flaks fordi jeg sendte henne en melding og fikk henne på kroken akkurat i det hun registrerte seg. Hun fortalte selv senere at det var flaks jeg sendte melding når jeg gjorde fordi hun noen dager senere hadde flere sider med uleste meldinger i innboksen og sannsynligvis ikke engang ville lest meldingen min.

Nettdating er delvis ødelagt av en del desperate menn. Innboksene til jentene oversvømmes av meldinger og mange av disse meldingene gir ikke akkurat jentene noe godt inntrykk av menn. Det er ikke så rart at jentene er litt mer tilbakeholdne og forsiktige på nett.

Derfor er det som alltid best å møte jenter gjennom andre interesser der det går an å prate mer naturlig og bli kjent uten at jentene føler det samme presset på at du skal ned i trusa hennes i løpet av kort tid. 

Anonymous poster hash: 92590...ba3

100% korrekt, men det er ikke nødvendigvis det at alle menn er desperate, men det har skjedd et skifte fra å møte folk i det virkelige liv til å heller gå hjem og finne personen på sosiale medier og prøve å oppnå kontakt der. Inngangsbarrieren for nettdating er i tillegg så lav at det er noe 'alle' gjør. Resultatet er at jenter blir bombardert med meldinger og det følgelig er vanskelig å skille seg ut.

I tillegg er det slik at for en mann er det andre ting enn utseendet som spiller inn, mens man på nettdating gjerne blir dømt på det alene. I hvert fall i starten.

Derfor er det langt mer effektivt å treffe noen i det virkelige liv, skjønt det kan oppleves som vanskeligere for mange menn, nettopp fordi man må manne seg opp. :) 

Lenke til kommentar

TS her.

Godt det er noen som er enig med meg! Denne jenta har likt bildene mine på 2 forskjellige nettsider. Allikevel gidder hun ikke en gang å PRØVE å få til en samtale, selv om jeg prøver å vise interesse for interessene hennes. Hva er greia med det? Hadde skjønt det hvis hun ikke hadde likt meg på disse sidene. Kanskje hun gjorde det for oppmerksomhetens skyld?

Det er ikke sånn at denne jenta er så spesiell at jeg MÅ ha akkurat henne. Blir bare irritert av jenter som liker flere av bildene mine på datingsider, for å så får meg til å føle at jeg er en stor plage for dem uansett hvordan jeg skriver. Er ikke MANNEN sin jobb å få damene til å skrive mer enn "mhm" når man viser interesse.

Tror jeg skal begynne å la damene ta kontakt med meg. De som har gjort det har jeg fått til noen bra samtaler med. Er som regel damer som bor langt unna eller som sitter inne foran pc'en over halve dagen.

Innfinne deg med virkeligheten, selv om den ikke er helt optimal. Det er mannen sin jobb, det er du som må holde det gående og det er du som må vise at du er interessant person.

Samfunnet har heldigvis utviklet seg litt og det er mer og mer vanlig at damer tar kontakt. Noe som er kjempe bra, men vi har ikke kommet helt i mål enda. Sånn er det bare.

Et spørsmål: Hvorfor skal noen damer ta kontakt med deg? Er du en interessant profil? Som flere andre påpeker, online dating er litt spesielt siden det er så mange brukere og veldig mange av de er desperate mannfolk. Jenter får, generelt sett, mye flere matches og meldinger enn gutter. 

Jeg er litt uenig at det er utsende det går på og bare det. Så lenge du ser sånn passe normal ut så burde du ha gode sjanser. 

Lenke til kommentar

Noen jeg husker:

1) Hva gjør du i kveld?

Dette fungerer bare hvis man er godt over middels kjekk. Er man mer "ordinær", må man jobbe mer for å skape interesse. Veldig mange damer er veldig skeptiske til å treffe en de ikke har rukket å få et skikkelig inntrykk av.

Lenke til kommentar

Det kommer vel korleis du snakker med jenter. Om du "slår deg ned" og er veldig "på" med ein gong, ikkje rart dei prøver å stikke av.

Eg er ikkje stor fan av å snakke med jenter på gata. Men enkelt "hei, eg syns du er nydelig blababla. Kan eg få nummeret ditt, så kan vi henge sammen ein dag" vil nok fungere bedre, enn at du slår deg ned.

Tinder... skriv litt om deg selv i profilen. Legg ut noen greie bilder. Si/spør om noe interessant for å starte samtalen. Ikkje skriv "hei".
Du: Hei.
Ho: Hei.
Så, kva ville du skrive neste? "Hvordan går det?" Kas svar du forventer? 99% får du "Bra". Så, kva vil du skrive neste?

Poenget mitt, dropp kjedelig "hei. hvordan går det. Kva du gjør på" og hopp til neste trinnet, få i gong skikkelig samtale.

Lenke til kommentar

(...)selv om jeg prøver å vise interesse for interessene hennes.(...)

Kvinner responderer bedre hvis du viser interesse for dem enn om du viser interesse for profilen som er skrevet for å få henne til å føle seg bedre med seg selv.

Dette fungerer bare hvis man er godt over middels kjekk. Er man mer "ordinær", må man jobbe mer for å skape interesse. Veldig mange damer er veldig skeptiske til å treffe en de ikke har rukket å få et skikkelig inntrykk av.

Hvor kjekk man er vil påvirke suksessraten, men det å være direkte vil fungere bedre enn alternativet uansett hvordan du ser ut.

Sannsynligvis vil man få mer prat hvis man bare skriver "du, meg, lørdag kl. 20.00, <navn på restaurant>", enn alle disse standard frasene som "alle" bruker.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva greia med å klage så ekstremt på Tinder er. Det er laget for at man skal kunne ignorere. Det er også slik at man ikke møtes på en arena der man har felles interesser til å begyne med. Så kan man "lettere" lyve. Hvemsomhelst kan slenge på noe poppis som interesse for å pynte på seg selv.

At menn ikke forstår at mye av grunnen til at datingsider er populært er nettopp pga. at man kan ignorere er for meg merkelig. At jenter (kanskje) ignorerer mer er sikkert en ting, men det gjør ikke de jentene som ignorerer til dårlige overlegne drittfitter. Har man lyst til å møte en dame som har samme interesser, altså at man slipper masse tilfeldig tull, så blir man med i en forening eller noe der det er en gruppe mennesker med samme interesser.

Så fungerer det jo litt som en butikk. En lang hylle med skinke. Man stopper ikke opp og leser på og prøvesmaker hver eneste skinkepakke.

Lenke til kommentar

Deg om det.

bra svar, ga oss mye.

Det er jo mulig Flin er en dame :)
Lenke til kommentar

ganske rart å se at mange her mener alt ligger på mannen, mannen skal gjøre dit og datt, mens jenta skal bare stå der å smile som en stokk? tydelig at jeg krever jenter som har litt mer i toppen og pågangs mot en folk her.jeg gidder ikke å løfte en finger hvis ikke jenta gjør noe for å gjøre seg selv interesant. ærlig talt folkens. på nettdating har det null nix å si hva man skriver, synes ikke jenta du er kjekk så får du ikke svar.ute i det virkelige liv har personlighet mer å så, kroppsråk og hva du sier. det er ikke opp til mannen å føre en samtale eller få damen interessert, det er begge.

Deg om det.
 bra svar, ga oss mye.
Det er jo mulig Flin er en dame :)

Uansett en innholdsløs kommentar av vedkommende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...