Gå til innhold

GTX 950


Amanda97

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et ødelagt GTX 480 fra før. Skal bare spille litt PUBG, HoN og Overwatch med venner.,

Det burde i hvert fall ikke være noe tregere, men jeg hadde ikke nødvendigvis regnet med en vanvittig forbedring heller. Om du syns det gikk litt tregt med GTX 480 vil jeg tro et GTX 950 vil gjøre deg fornøyd.

Om du ønsker en betraktelig oppgradering vil jeg anbefale deg å se på RX 570 eller GTX 1060 3GB, eventuelt brukte GTX 970/980 eller R9 390

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Men kortet jeg har er crap/ødelagt og ønsker et nytt "budsjett-kort".

 

Men er det helt normalt at kortet drar så lite strøm og ikke trenger pin-kontakt? Er det forskjellige versjoner av kortet? Leser på internett at det skal være pin-kontakt og er ~400W som er anbefalt, ikke 200W som selger skriver på Finn.no. Bilder på Google av GTX 950 viser plass til pin-kontakt også.

Lenke til kommentar

Det finnes en OEM-utgave av GTX 950, som kjører såpass reduserte klokkefrekvenser (med flere CUDA-kjerner så ytelsen blir omtrent lik) at det er rimelig å anta det ligger under 75W-grensen til PCIe.

Ut fra annonsen du har funnet kommer kortet fra en ferdigbygd maskin, så det er høyst sannsynlig dette er grunnen til ingen PCIe-pin.

 

Uansett burde du ikke ha noen bekymringer når du går fra GTX 480, det kortet ble skikkelig varmt.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...