Gå til innhold

Hvor lenge har data'n deres stått på? (max)

FiskePinna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke noe spess å skryte av, formaterte og la alt inn på nytt om Torsdagen, så her har dere stats'n :p

[22:28:25] <BjaA> OS: Windows 2000 Professional, Service Pack 4 (5.0 - 2195)

[22:28:25] <BjaA>  Installed: Thu Dec 04 15:18:33 2003 (6days 7hrs 9mins 52secs ago)

Men farfaren min derimot, han har hatt en rimlig god uptime på serveren sin ;)

Han har latt serveren stå på i strekk i 7 år, men den har hvert nede 3 ganger pga. strømbrudd... ikke galt til å være farfaren min ;)

Lenke til kommentar
eller å bare dobbelklikke på nettverksikonet og se på connected time :thumbup:

Den har vel heller liten sammenheng med oppetiden på maskinen. Dessuten tror jeg den nullstiller seg etter 24 timer.

For å se oppetid, trykker du på Start -> kjør -> cmd

Så skriver du systeminfo

Da kommer masse info om maskinen opp, blant annet oppetiden.

jeg takler lyden, men brutter klarer det ikke, så rekken er på 22timer 17min da han overnatta...

Jeg bruker standby om natten. Da slår hele maskinen seg av.

Jeg har vel en gjennomsnitlig oppetid på ca 2 uker. Restarter kun hvis jeg skal boote andre OS eller noe sånt. Pleier aldri å klikke.

Lenke til kommentar

Der tror du ganske feil min venn, hvis en maskin er på nettverk så blir det og sett på som uptime da den teller like lenge som maskinen er på, dvs uten logoff.

Min maskin sto på uten log off i 49 dager og 17 timer, og hvis ønskelig så kan jeg legge ut et screenshot av det viduet som viser connected time :)

Skal inrømme at så lang tid må være det beste jeg personlig har vært borti med Windows.. :roll:

*teste ut systeminfo kommandoen* :D

Lenke til kommentar

Tja, min oppfatning av begrepet "oppetid" er hvor lenge det er siden system prosessene ble startet - altså siden maskinen ble klar for pålogging.

Er jo ikke alle maskiner som er på nettverk da... :p

Men jeg tok feil med den nettverks dingsen. Men som sagt, den viser jo bare hvor lenge maskinen har vært på nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...