Gå til innhold

[Løst] Smell fra platespilleren

Anbefalte innlegg

Jeg har en DJ-Tech Vinyl USB 5 som jeg fikk i gave for 9 år siden, og som har fungert fint for mitt bruk, frem til nylig.

Når jeg setter stiften på plata, kommer det et høyt smell, og ikke så mye musikk.

Jeg kan ikke så mye om platespillere, så jeg har vurdert bare å kjøpe en ny en og levere denne på gjenbrukstorget eller ei bruktsjappe, men om det er noe som er enkelt å fikse, hadde jo det unektelig vært mye bedre.

Den er ikke jordet, da det ikke fulgte med noe jordingskabel da jeg fikk den i sin tid, selv om både platespilleren og forsterkeren har port for det.

Hjelper det å skifte pickup, og er det vanskelig for en med ti tusen tommeltotter hvis mekaniske kunnskap begrenser seg til å rense og skifte tennplugger, samt bygge PC?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er alternativet mitt hvis jeg ikke får fiksa den. Fant ikke så mye på Finn eller Facebook sånn i "nærmiljøet" (for jeg vil jo gjerne teste platespilleren før jeg kjøper), og med et budsjett på 3000 kr, er jeg usikker på om jeg finner noe brukbart på Soundgarden / HiFi-klubben.

Har bestilt ny stift nå, så får vi se om det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Viste seg at det ikke var stiften i det hele tatt, men en bryter bakpå spilleren som sto på line, mens spilleren var koblet til phono-inngangen på forsterkeren. Skifta dette, og ting fungerer. Nå må jeg bare finne ut nøyaktig hvor jeg skal ha vekta på arma …

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...