mryogamaster213 Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Hei, jeg har fått en oppgave å løse og siden dette er starten på året av rettslære så har jeg absolutt null peiling på hvordan man løser sånne oppgaver, er det noen som kunne ha hjulpet meg med denne oppgaven Takk på forhånd Det eneste jeg vet er at jeg skal ekteskapsloven tror jeg og det handler om familierett Oppgave a: Nils og Nina Kristiansen giftet seg i fjor og flyttet straks inn i en elvebåt som Nils eide og hadde bodd i mens han studerte. Båten lå fortøyd langs en brygge i Kristiansand. Nina stortrivdes i båten, men Nils kom etter hvert til at han var lei båtlivet og at han heller ville bosette seg i en bobil. Han ønsket derfor å selge båten for å finansiere et kjøp av bobil. Drøft og vurder om Nina kan motsette seg salget av båten. B: Da Else og Lars giftet seg, hadde Else et bankinnskudd på kr 100 000. To år etter måtte Lars dekke et tap på kr 120 000 i en aksjespekulasjon. Han mente at sparepengene til Else, som nå hadde vokst til kr 150 000, kunne brukes til å dekke tapet. Men det gikk Else ikke med på. Drøft og løs tvisten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå