AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Hei, har havnet i en liten krise pga uforutsett som skjedde. Har tatt opp forbrukgslån på 10.000 fordi jeg må overleve frem til neste lønning. Dette var minimumsbeløpet. Skal betale ned 7000 tvert jeg får utbetalt lånet, slik at jeg sitter med 3000 til mat og en regning... Kan man gjøre det samme dag, eller må man vente en måned på regning osv? En ting til, renter det seg på beløpets originale sum, 10.000 eller gjenstående 3000? Anonymous poster hash: f52dc...4cb Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Sjekk lånevilkåra. Alt det som du spør om kan variere frå avtale til avtale. 1 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Jeg ville ha kontaktet kundeservice der du har tatt opp lånet og spurt om KID og konto for innbetaling før første regning. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Hvorfor ikke bare skaffe et kredittkort? Eller etablere kreditt på et normalt Visakort. Skandiabanken har den løsningen ihvertfall. Å etablere forbrukslån med gebyrer, minimumslånebeløp osv høres bare tungvint ut Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) I stedet for forbrukslån hadde jeg definitivt brukt et kredittkort (mastercard, som da gir rentefri betalingsutsettelse fram til forfallsdag) i stedet. Men man kan også skaffe seg en kassakreditt i banken. I Skandiabanken er det bare noen klikk så har man kredittkort eller kassakreditt. Det kan være verd å sjekke hvordan man gjør det når man skal betale tilbake kredittkortet før forfall, noen (?) banker gjør nok dette unødvendig tungvint. Men desto mer du har i kreditt, desto lettere er det å bruke mer penger enn man har råd til. Og blir man vant til å bruke kreditt, er man i et skummelt mønster. Sånn sett er faktisk det en fordel om forbrukslånet er tungvint å etablere. Endret 5. oktober 2017 av tommyb 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Betal med en gang du får lånet om du har kn-nr + kid nr. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Det er ikke noe stort problem. De store kostnadene kommer ikke ved 1-2 måneders venting. Det er over flere år det blir dyrt. Så lenge du betaler 7000 nå og 3000 neste måned, så blir det sikkert ikke mer enn et par hundrelapper i renter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå