andreash Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Er det noen her som bruker både Serial ATA og Parallell ATA disker på et Asus P4C800-deluxe? Maskinen min vil ikke boote med følgende disker: * 1 x Maxtor 160 GB (bootdisk + D drive) * 1 x Western Digital (E og F drive) * 1 x Yamaha 44x CD-brenner * 1 x Nec DVD-brenner * 1 x Asus 52x CD-spiller * 1 x Western Digital 120GB SATA disk (kontroller 1) Med SATA disken i så "henger" den etter å ha gått gjennom alle disker og USB enheter. Uten SATA disken i så virker den. Trenger hjelp hurtig. På forhånd tusen takk. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 sikker på at dette hovedkortet støtter serial ata og ide samtidig? jeg vet i alle fall att mitt msi neo2 bfisr gjør dette aom forsjåvidt er ett utrolig bra hovedkort.. men igjen jeg kan ikke akkuratt se noen problemer med å kjøre begge på det hovedkortet vis du har gjort det riktig i biosen har du foresten bare kjørt den ene serial ata disken alene ? Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 har dette hk selv kjører 1 raptor s-ata og 1 seagate120 + 2 wd 250gb. var litt mye kødd for meg også, men jeg prøvde og starte opp med alle diskene med jumperne på master og det funket, måtte bare inn i bios velge å boote opp fra raptor disken trykke f10 og enter. skulle tro det virker for deg også da Lykke til Lenke til kommentar
andreash Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 har du foresten bare kjørt den ene serial ata disken alene ? Nei, siden den ikke har OS så har jeg ikke kjørt den alene. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 har dette hk selv kjører 1 raptor s-ata og 1 seagate120 + 2 wd 250gb. var litt mye kødd for meg også, men jeg prøvde og starte opp med alle diskene med jumperne på master og det funket, måtte bare inn i bios velge å boote opp fra raptor disken trykke f10 og enter. skulle tro det virker for deg også da Har satt både bootdisken min og Sata disken på master, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hva slags boot-rekkefølge har du i bios? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg har Maxtor disken min som boot (Den som har OS) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Prøv å flytt kabelen fra S-ATA disken til en annen S-ATA kontakt på HK. Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Vet ikke om du bruker nyeste bios, hvis ikke så kan jo prøve en oppdatering der da. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 bruk intel sin s-ata kontroller på hk'et... da fønker det i allefall for meg. eg har 1x pata, 1x sata og 1x scsi på scsi kort. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Feilen var at jeg hadde et Maxtor Ultra ATA PCI kort i PC'en. Da jeg koblet ut den enheten som sto på det kortet så fungerte det. Endte med at jeg kastet ut en CD rom og koblet CD-brenneren på den interne IDE kontrolleren, så nå fungerer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå