Gå til innhold

Kan masseskytinger være et resultat av økt seksuell seleksjon?

Anbefalte innlegg

Kvinners bedrede stilling i samfunnet har sannsynligvis økt andelen menn som ikke får en partner. Mest fordi de har fått muligheten til å velge bort menn de ikke er seksuelt tiltrukket av. I hele den vestlige verden får menn sjeldnere barn enn før, både i USA og Skandinavia. Men det er en større forskjell mellom kjønnene i Norge og lignende land, enn i USA. 

Alle masseskytingene kom etter forskjellen mellom menns seksuelle suksess skjøt fart. Ca. på 90-tallet. Midtøsten er velkjent for polygami, der sannsynligvis mange menn opplever samme skjebne som her i vesten. 

Så og si alle masseskytere og lignende voldelige individ har en ting til felles: de er lovlydige hele livet, de er single og går plutselig berserk.

Tror dere denne teorien stemmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle masseskytingene kom etter forskjellen mellom menns seksuelle suksess skjøt fart. Ca. på 90-tallet. Midtøsten er velkjent for polygami, der sannsynligvis mange menn opplever samme skjebne som her i vesten. 

Med denne logikken så kan ein også godt hevde at masseskytingane skyldes at mobiltelefonen blei allemannseige på begyndelsen av 90-tallet når GSM nettet kom i gang.

Eller kanskje det var hip-hoppens popularitet på 90-tallet som er den utløysande årsaken?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror, basert på dine tidligere tråder, at du sliter med å få deg dame og er sexuellt frustrert.

Det har ingen ting med denne saken å gjøre.

Med denne logikken så kan ein også godt hevde at masseskytingane skyldes at mobiltelefonen blei allemannseige på begyndelsen av 90-tallet når GSM nettet kom i gang.

Eller kanskje det var hip-hoppens popularitet på 90-tallet som er den utløysande årsaken?

Jeg tror mangelen på en fast partner og barn, faktisk gjør menn mindre empatiske og mer voldelige. Det blir faktisk en biologisk ending i en manns hormoner når han er i lag med en fast partner. 

Endret av OleNord
Lenke til kommentar

Er for så vidt enig i at det gir en del mening at enslige menn uten familie eller kjære å tenke på vil kunne ha mindre som holder dem tilbake og hindrer dem fra å snu livet på hodet. Om du vet at det du gjør i tillegg skader de du er glad i sitter det sikkert lenger inne å gjøre det, og jeg vil jo også tro at en som har andre den er glad i rundt seg i hverdagen i mindre grad vil forsvinne inn i sinn egen gale verden. Så vidt jeg har forstått virker det også å være en sammenheng mellom enslige menn og økt kriminalitet, så at flere enslige menn vil kunne føre med seg en del negative følger, kanskje også masseskytinger, virker ikke helt fjernt. Samtidig er vell disse hendelsene såpass sjeldne at jeg tror sammenhengen uansett vil være veldig vag, og det spørs om en person som hadde det i seg til å gjøre noe så irrasjonelt og grusomt ville lykkes med å finne en partner om "markedet" var gunstigere for han. 

Lenke til kommentar

Jeg tror mangelen på en fast partner og barn, faktisk gjør menn mindre empatiske og mer voldelige. Det blir faktisk en biologisk ending i en manns hormoner når han er i lag med en fast partner. 

Kanskje du har rett, men det foreligger ingen logisk grunn til å hoppe til den sluttninga. Det kan likegjerne være andre årsakar som eventuelt ligg bak.

Sjølv om vi tek utgangspunkt i at masseskytningar starta på 90 tallet

(ein påstand som kanskje heller ikkje held vatn til tross for at det blei oftare masseskytningar frå midten av 80-talet (https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Mass_shootings_in_the_United_States_by_year) )

så har det vært store endringar i alt frå samfunnsstruktur, våpentilgang, informasjonstilgang, osv i tillegg til det som du heng deg opp i som årsak.

Det er vell like nærliggande å tenke at grunnen til at det har blitt fleire masseskytningar er at tilgangen til effektive skytevåpen har endra seg, i tillegg til at det er mulig å kjøpe skytevåpen til ein overkommelig pris også for vanlige folk?

I tillegg så sprer nyheitene om slike hendelsar seg langt raskare i dag, noke som også gjer at potensielle "copycats" får større påvirkning til å også skulle prøve sjølv.

Lenke til kommentar

Nei.

Jeg tror at menn har begått massemord i alle tider for å "imponere" eller kjempe om en kvinne. 

Jeg tror menn som er blitt undertrykt, ekskludert og mobbet over lengre tid lett kan få et utbrudd som fører til massedød.

Jeg tror en økning i antall mennesker, og med det antall menn fører til flere massemord.

Jeg tror media er flinkere til å opplyse om slike ting i dag enn det var for 30 år siden.

Sist men ikke minst så tror jeg du er manisk opphengt i en bestemt agenda så du ser sammenhenger i alt mulig rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror, basert på dine tidligere tråder, at du sliter med å få deg dame og er sexuellt frustrert.

Det har ingen ting med denne saken å gjøre.

Det må jo ha noe med saken å gjøre da du alltid tar opp at hvite menn ikke får seg noe og bruker det som grunn for alle mulige problemer.

Kan det hende at sex, eller mangelen på sex, ikke er grunnen til alle verdens problemer? For en del tusen år tilbake og frem til i dag så har det vært slik at en andel menn (hvite eller ei) ikke har fått seg noe. Den sexuelle frigjøringen har ikke ført til at det er tonnevis av menn som sliter med å få seg sex. Om noe så vil jeg tro at det er fler som får tømt seg i dag enn det var for noen hundre år siden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kvinners bedrede stilling i samfunnet har sannsynligvis økt andelen menn som ikke får en partner. Mest fordi de har fått muligheten til å velge bort menn de ikke er seksuelt tiltrukket av. I hele den vestlige verden får menn sjeldnere barn enn før, både i USA og Skandinavia. Men det er en større forskjell mellom kjønnene i Norge og lignende land, enn i USA. 

Så og si alle masseskytere og lignende voldelige individ har en ting til felles: de er lovlydige hele livet, de er single og går plutselig berserk.

Det er mange idiotiske ideer ute på nettet, men denne er en av de mest idiotiske eg har sett  :eek:

Lenke til kommentar

For en del tusen år tilbake og frem til i dag så har det vært slik at en andel menn (hvite eller ei) ikke har fått seg noe. Den sexuelle frigjøringen har ikke ført til at det er tonnevis av menn som sliter med å få seg sex. Om noe så vil jeg tro at det er fler som får tømt seg i dag enn det var for noen hundre år siden.

Dette.

Er ikkje så lenge sidan at det i forskjellige kulturar var slik at det var ein storkonge som la beslag på alle damene. Og var det nok særdeles vanskelig å vinne fram for vanlige menn.

Lenke til kommentar

Det er mange idiotiske ideer ute på nettet, men denne er en av de mest idiotiske eg har sett  :eek:

Si ikke dette, dette ble skrevet i samme tråd.....

"Jeg tror de fleste masseskytinger er mediaskapte psyops for å påvirke de mindre begavede elementene i befolkningen til å akseptere våpenkontroll."

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

snip...

Er veldig mange hull i denne ideen, i følge samme ordleggingen som blir brukt

"Så og si alle masseskytere og lignende voldelige individ har en ting til felles: de er lovlydige hele livet, de er single og går plutselig berserk."

i følge dette kan jeg si at "alle kriminelle har en ting tilfelles de er lovlydige hele livet fram til at dem ikke er det".

og media er full av manipulasjon uansett hva, det tok avisene i statene 3-4 timer å laste opp informasjon om Las Vegas massakren med link til en artikkel om at Robbie Williams har en sang som handler om å gå inn med våpen i samme bygget i etasjen over der personen som utføre massakren hadde leid rom.

snip...

Det er mange idiotiske ideer ute på nettet, men denne er en av de mest idiotiske eg har sett   :eek:

Si ikke dette, dette ble skrevet i samme tråd.....

"Jeg tror de fleste masseskytinger er mediaskapte psyops for å påvirke de mindre begavede elementene i befolkningen til å akseptere våpenkontroll."

AtW

Vel, han sa det var EN av de mest idiotiske så blir ikke feil å si det heller.

Endret av darkyy
Lenke til kommentar

Jeg tror klin gale mennesker har problemer med veldig mye i livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...