volvo240turbo Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Hei. Fikk en ekstern harddisk (1TB) hos en kompis da han ikke fant strømledning til den og bestemte seg for å kjøpe en ny. Jeg har nettopp bygget ny stasjonær pc og tenkte å bruke denne hardisken, som en vanlig harddisk i pcn da hardisken jeg har bare er 250GB. Er det noen utfordringer her? Jeg harr både SATA og strøm til harddisken etetrsom det brukte å være 2 hdd'er i pcn til den ene døde. Må jeg skifte filformat, gjøre den "active" i diskpart eller noe annet før den kan brukes? BONUSSPØRSMÅL! Ettersom jeg har OS installert på denne 250GB'en, så ville det jo vært en fordel og flytte OS over på den med 1TB. Er dette mulig å gjøre, uten å måtte installere OS på nytt? Vil virkelig ikke gå gjennom oppsettsprosessen igjen.. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Denne guiden besvarer det meste. Ja, du kan overføre OS over til annen disk gjennom diverse tredjepartsprogramvare. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Fikk en ekstern harddisk (1TB) hos en kompis da han ikke fant strømledning til den og bestemte seg for å kjøpe en ny. Jeg har nettopp bygget ny stasjonær pc og tenkte å bruke denne hardisken, som en vanlig harddisk i pcn da hardisken jeg har bare er 250GB. Er det noen utfordringer her? Jeg harr både SATA og strøm til harddisken etetrsom det brukte å være 2 hdd'er i pcn til den ene døde. Har du sjekket at HDD'en i den eksterne harddisken har vanlig SATA-grensesnitt? Hvis den har det, så burde det ikke være noe problem å bruke den. Det eneste minuset er at den kanskje er av det trege slaget, dvs. at den roterer med 5400 rpm, mot 7200 rpm som er det vanlige for desktop-PC'er. Hvis PC'en er rimelig kjapp, så kan en treg disk merkes ... Du har ikke mulighet for å bruke begge samtidig, da? Bruke den eksisterende 250GB disken til OS & Programmer og den nye 1TB disken til dokumenter, musikk, video, etc. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Ja, enkleste er vel bare å installere disken i tillegg til den du har. Får du opp filene trenger du ikke gjøre noe, ellers formaterer du den bare Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Ikke kjør windows på en gammel snurredisk. Oppskrift på supertreg maskin. Kjør windows på 250disken (om det er en SSD disk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå