RandiA Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Det var en lekker refleks i bilde 5, var det med vann denne gangen og ikke speil? Fint inntrykk av byggeaktivitet; kjenner igjen problemet med å glemme å endre innstillinger etter makro. Ja, Jorun - det er vann, det samme "vann-stedet" jeg har brukt mange ganger, ute på tunet her. - Jeg hadde med kamera på treningen i dag også, hadde bestemt meg for å ta noen nærgående høstbilder, så jeg vekslet mellom 2.8 og ca 6.5 - men glemte det akkurat der - (hørte ingen "pipe-lyder", he,he) Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Blomstermakroer behersker du. Flotte. Favoritten er likevel Trampebildet. Fin fest. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2017 Blomstermakroer behersker du. Flotte. Favoritten er likevel Trampebildet. Fin fest. Takk, takk - det blir litt få bilder i denne oktoberfesten - litt dårlig med tid. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2017 Fin høstdag I dag – det er fortsatt en del som blomstrer I hagen. Flere av dagens bilder her. Bilde 7 - 14.Oktober: Nepeta faassenii – kattemynte Exif: 1/80- f/3.2 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Den hybriden av kattemynte har jeg ikke sett, du har fått med mange fine detaljer her. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2017 Den hybriden av kattemynte har jeg ikke sett, du har fått med mange fine detaljer her. Takker, det var vind - så fokusering var ikke lett. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Bilde 1: Du starter opp med høstlig forfall ser jeg. Det gjorde seg utrolig bra med de blålige kronbladrestene mot de ellers sedvanlige høstfargene. Tydelig at du benytter deg av et makro-objektiv, skarpt og med mye detaljer. Bilde2: Jeg synes du valgte det beste alternativet. Her er det ikke noe forfall å spore ennå, men allikevel fargesprakende som bare rakker'n. Pent mot den grønne bakgrunnen var det også. Bilde 3: Vanskelig å følge opp det forrige bildet, men en knall fargekontrast da. Her kunne du også vurdert alternativet med de tre bleke rosene. Bilde 4: Greit komponert, med den unge syklisten på vei innover (og oppover i bildet). Den grønne jakka lyser opp de ellers grå omgivelsene. Bilde 5: Snedig beskjæring av blomsten her, jeg likte den. Den røde frukten lyser opp i sterk rødfarge, men jeg blir jammen i tvil om den egentlig er nødvendig (den slår nesten litt i hjel de sartere fargene i blomsten). Bilde 6: En flott beskrivelse av en byggeplass, med flere sterke fargeklatter omgitt av et gjørmehav. Jeg kan ikke egentlig se at blenderen gjorde noe galt med bildet. Flotte saker dette her. Bilde 7: Utrolig sterk blåfarge.Jeg liker bakgrunnen og komposisjonen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2017 Du verden, det var noe til kommentarer - takker k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2017 Bilde 8 – 18.Oktober: Heliopsis helianthoides – Rusoløye blomstrer som en sol inn i vinteren Exif: 1/160- f/3.2 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Her må jeg si at den 4. oktober var skikkelig spæsj. Liker også kattemynten. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Lekker rusoløye 18. oktober, men det norske navnet synes jeg ikke noe særlig om, litt tamt i forhold til Heliopsis helianthoides, som det svinger litt mer av. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Flott bilde av rusoløye. Knall farge. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Her må jeg si at den 4. oktober var skikkelig spæsj. Liker også kattemynten. Takker - det blir litt lettvinte løsninger - fantasien er ikke på topp innen foto for tiden. Lekker rusoløye 18. oktober, men det norske navnet synes jeg ikke noe særlig om, litt tamt i forhold til Heliopsis helianthoides, som det svinger litt mer av. Det har du helt rett i Jorun - den har et flott latinsk navn som passer til utseendet. Og solen skinte flott både i går og i dag her.... Flott bilde av rusoløye. Knall farge. Takker - ja denne er flott. Fint å ha noe som lyser opp på høsten også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Turen I dag gikk til St.Olavs og sykehusparken og Øya-området Bilde 9 – 20.Oktober: Stol i høstprakt Exif: 1/60 - f/4.5 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Den stolen passet bra sammen med høstløvet, fine farger sammen. Kanskje litt mer luft, særlig i overkant av stolen, ville vært fint. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Den stolen passet bra sammen med høstløvet, fine farger sammen. Kanskje litt mer luft, særlig i overkant av stolen, ville vært fint. Ja, klar over det med luft - men objektivet har sine begrensninger og jeg kunne ikke tråkke lengre bakover der.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Den stolen passet bra sammen med høstløvet, fine farger sammen. Kanskje litt mer luft, særlig i overkant av stolen, ville vært fint.Ja, klar over det med luft - men objektivet har sine begrensninger og jeg kunne ikke tråkke lengre bakover der.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Det har jeg full forståelse for, vi har jo begge valgt et 45mm objektiv på m4/3, og jeg sliter også med å få nok avstand til å få med hele motivet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 En solfylt høstdag i dag og her er resten av bildene med samme objektiv Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Fin stol Enig med kommentarene om Luft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå