Gå til innhold

TEST: Logitech Craft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bakdelen med dette og de fleste tastaturer fra Logitech og andre, er at bokstavene som er limt på oversiden av tastene ikke har skriften på undersiden av tapen, men på oversiden og de blir derfor ganske fort slitt vekk. Før i tiden hadde gode tastatur bokstavene etset ned i tastene og fylt med farge. Da ble de ikke slitt vekk. Tastene på dagens Apple produkter er slik og holder uendelig mye lenger.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Husker da Logitech diNovo Edge kom ut, det var tastatur i en annen klasse en(n) resten på den tiden.

Godt noen kom meg i forkjøpet! Historieløs påstand fra Møllevik. Hvis man ser bort fra uunngåelig degradering av batteriet, og en ganske knapp touchpad, er diNovo Edge fremdeles et av de mest luksuriøse, solide og behagelige tastaturene. Heldigvis kom det med en ladekrybbe som gjør at tastaturet enkelt kan settes til lading i oppreist posisjon så ofte man føler behovet, uten at det tar for stor plass. Ennå har jeg til overs å oppleve at de ikke holder til et par ukers normal bruk, og da har de blitt kontinuerlig brukt og ladet gjennom de 10 årene jeg har eid de. Har tre stykker av disse, og ikke én tast har blitt slitt ut eller mistet trykket, og de har overlevd ølsøl med etterfølgende skylling under rennende vann. Ett tok jeg med på jobben, ett står fremdeles ved stue-pcen, og et siste forsvant i en "skillsmissse". Eksen likte tydeligvis tastaturet bedre enn meg. Ikke vet jeg om det sier mest om tastaturet eller meg, men det kan så være.

• Liker 1
Lenke til kommentar

7/10 til et tastatur med ikke mekaniske taster, slitt etter kort tids bruk, og med en stor gimmik til 2000,-?

Eneste reelle positive tingen virker å være at det er trådløst (men kort batteritid) og kan kobles til flere enheter som man lett kan bytte mellom....

Lenke til kommentar

Husker da Logitech diNovo Edge kom ut, det var tastatur i en annen klasse en(n) resten på den tiden.

Godt noen kom meg i forkjøpet! Historieløs påstand fra Møllevik. Hvis man ser bort fra uunngåelig degradering av batteriet, og en ganske knapp touchpad, er diNovo Edge fremdeles et av de mest luksuriøse, solide og behagelige tastaturene.

Har ikke hatt gleden av å teste diNovo selv, men det ligger i testarkivet vårt, og jeg sjekka selvfølgelig der før jeg skrev introen til artikkelen, så helt historieløs er jeg ikke. Og diNovo ser ut som et veldig fint tastatur, men jeg vil likevel påstå at det ikke har samme «premiumspreget» som Apple Magic Keyboard og Surface-tastaturene. Premiumsfølelse på funksjon kanskje, men det er designmessig veldig ulikt de tre tastaturene jeg snakker om i innledningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...