Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kommenterende tanker og psykopati

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det var skjulte budskap i det autoriteter sa og skrev som tilsa at jeg var genial. Jeg skulle bli "headhuntet". Andre var "undermålere".

Før det sa jeg negative/krenkende ting til andre, også de jeg regnet for å være venner. Jeg tenkte ikke noe over hvordan andre følte det og hvordan jeg ble oppfattet.

Jeg synes fremdeles ikke dette høres ut som en psykopat. Det høres derimot ut som du har dårlige sosiale ferdigheter. Sannsynligvis fordi du ikke har lært å utvikle dem gjennom oppveksten. Hvilket igjen peker mot ensomhet både i fortiden og i fremtiden.

Hvis det er nære relasjoner det går på, handler det ikke da bare om "emosjonell intuisjon"? Og det var "galskap" sa du?

Det handler om en sunn balanse. Jo mer ekstreme personlighetstrekk du har, desto mindre balansert er du. Å kun handle på impuls er galskap. Men å aldri registrere sine egne følelser vil gjøre at du mister din egen selvfølelse og identitet.

Som sagt tidligere, du må trene deg opp emosjonelt. Og det kan du bare gjøre i relasjon med andre mennesker. Du bør finne deg ei dame som du kan få deg til å åpne deg opp til, og være ærlig med. Det blir vanskelig fordi du kommer til å ha problemer med å sette ord på det du forsøker å formidle, både fordi du selv ikke forstår dine egne følelser, og fordi du ikke vet hvordan du skal konseptualisere det slik at andre vet hva du prater om. Men det er viktig at du lærer å konseptualisere følelsene slik at du får en bedre forståelse av deg selv. Pass på at du ikke bare lirer av deg klisjeer som egentlig ikke reflekterer hva du føler. Prøv og vær sann til deg selv. Om du ikke finner ordene, så vent til de kommer til deg. Bruk analogier, og la henne fortelle deg med egne ord hvordan hun oppfatter det du forsøker å si.

Var snakk om litt forskjellig, men han som utredet meg satte schizotyp lidelse og moderat depresjon. Men jeg har ikke troen.

Det passer. Hva er det du ikke aksepterer i den diagnosen? Hvor mange schizotypiske personlighetstrekk kjenner du deg igjen i, i forhold til dem du ikke kjenner deg igjen i?

Ja enig i at jeg trenger sosial "trening", og at det hadde vært bra med en dame, fordi det gir mest treningseffekt eller hva man skal si som er passende. Men jeg tror ikke noen dame vil ha meg, jeg oppfatter i alle fall bare at de syns jeg er ekkel. Men jeg liker damer ja, jeg vil gjerne det. Jeg er ikke "stygg" og "roter" ikke i livet, f.eks. penger og rusmidler. Men syns det er umulig likevel.

Syns at det ikke bare er å gå gjennom listen og se hva man kjenner seg igjen i, fordi hvert av punktene kan tolkes på mange måter i mitt hode, og selvinnsikten er også ikke på topp. Så det blir ikke noe klokere av det.

Enig i at det betyr ensomhet i fremtiden og. Anonymous poster hash: d7d26...394

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...