kreppsen Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hei! Jeg har nylig byttet til Get-fiber, og idag har montør vært å satt inn ny ruter. Det står ingen navn på ruteren, så jeg prøvde å finne ut navnet på nettet ved å skru av ruteren å se hvilket som forsvant. Problemet er at jeg bor i blokk, og at samtlige naboer i gaten også er Get kunder. Jeg får opp 50-60 forskjellige nettverk som alle heter Getbox12345 noe. Er det en enklere måte jeg kan finne navnet på ruteren? Jeg har ikke PC eller TV som kan kobles til ruteren med kabel, alt er trådløst. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Du kan snu boksen og sjekke under? Jeg har aldri hatt GET, men det er ikke vanskelig! ;-)"Navnet på det trådløse nettverket (SSID) er: Get-99999 Nummeret etter Get- består av fem tegn og er unikt for hver bruker. Du finner navn (SSID) og passord under modemet. Har du har utstyr som støtter 5 GHz, får du også tilgang til Get-5G-999999 som gir deg enda bedre ytelse. Se side 4." Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2017 Det var det første jeg prøvde, men på denne boksen er det ikke merket noe navn eller tallkombinasjon som stemmer med de tilgjengelige nettverkene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Er det ikke mulig å logge seg på ruteren da på adresse 192.168.0.1? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Har GET en slags 'minside' på nettet hvor du kan logge på ruteren og se kanskje, slik som Altibox har? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Er det ikke mulig å logge seg på ruteren da på adresse 192.168.0.1?Han er jo ikke tilkoblet, da blir det vanskelig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Er det ikke mulig å logge seg på ruteren da på adresse 192.168.0.1?Han er jo ikke tilkoblet, da blir det vanskelig. Bare å koble seg til med kabel? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Er det ikke mulig å logge seg på ruteren da på adresse 192.168.0.1?Han er jo ikke tilkoblet, da blir det vanskelig. Bare å koble seg til med kabel? les da, mann. >Jeg har ikke PC eller TV som kan kobles til ruteren med kabel, alt er trådløst. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Sorry, my bad Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Synes å huske at det fulgte med et ark med all denne informasjonen i boksen med ruteren, men det er lenge siden nå. Det letteste er å ringe get support. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Ta med routeren en annen plass enn der du bor nå, f.eks på jobb, til foreldre eller liknende. Da bør det være mulig å se nettverksnavn, kanskje. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Tfw skriver aldri ned passord eller SSID for vil ikke at innbruddstyver skal kunne logge seg på internett??? Endret 3. oktober 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2017 Pratet med Get i dag. Tror stakkaren i andre enden var like rådløs som meg. Jeg skal se om jeg kan finne en PC på jobb som har nettverksinngang. Takker for forslag så langt! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Pratet med Get i dag. Tror stakkaren i andre enden var like rådløs som meg. Jeg skal se om jeg kan finne en PC på jobb som har nettverksinngang. Takker for forslag så langt! Det, eller kanskje lån/skaff et Ethernet - USB adapter? 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Last ned appen Wifi Analyzer og se litt over tid hvilken som er sterkes. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå