Tormod240124 Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hei:) hadde tenkt å lage båndpass kasse til bilen min bilen er en Volvo 240 viss det har noe å si. Så skal ha porter opp gjennom hattehylla. Og eg hvilke bass element ville dere valgt til båndpass kasse? Og forsterker? Tenkte å ha 2x12" Lenke til kommentar
Tormod240124 Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2017 Hva tror dere om dette? https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/bilstereopakker/powerpakke-2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Jeg har faktisk laget en 2x12" båndpasskasse i en golf. 220 liter totalt. Artig prosjekt. En som satt på trodde jeg ble påkjørt bakfra. Viktig med riktige elementer og riktig dimmensjonert kasse. Jeg brukte noen Acousto Pro elementer fra Dynabel. Lenke til kommentar
Tormod240124 Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2017 Jeg har faktisk laget en 2x12" båndpasskasse i en golf. 220 liter totalt. Artig prosjekt. En som satt på trodde jeg ble påkjørt bakfra. Viktig med riktige elementer og riktig dimmensjonert kasse. Jeg brukte noen Acousto Pro elementer fra Dynabel. Så båndpadd ble suksess? Og har du noen elementer og anbefale? Og var det vanskelig å lage? Lenke til kommentar
Tormod240124 Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2017 Ingen som har tips til hvilke elementer og hvordan jeg skal lage kassa? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Dette krever litt forståelse for dataene til elementer, beregningsprogram osv. Har lager mange slike kasser og ikke alle har vært vellykket. Bedre du leser en bok eller noe om emnet. Eller kontakt dynabel. Er så mye å skrive om emnet at jeg ikke orker å skrive alt i en tråd. Jeg bennyttet beregningsprogram til Niels Nørby for 20 år siden. Lenke til kommentar
Tormod240124 Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2017 Dette krever litt forståelse for dataene til elementer, beregningsprogram osv. Har lager mange slike kasser og ikke alle har vært vellykket. Bedre du leser en bok eller noe om emnet. Eller kontakt dynabel. Er så mye å skrive om emnet at jeg ikke orker å skrive alt i en tråd. Jeg bennyttet beregningsprogram til Niels Nørby for 20 år siden. Da har eg sendt mail til dynabel Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 En båndpasskasse er ikke enkel å få bra, det er mye som skal stemme for å få det bra. Du må også ha et frontsett som møter delefrekvensen til suben, da det ikke er mye å gå på der, og med en delefrekvens på si 60hz på suben, så er det ikke bare å hive inn et par høyttalere i dørene og dele dem på 60hz høypass. Blir nok enklere med en bassreflekskasse med rørene opp i hatthylla, bare ikke finn på å montere noe høyttalere i hatthylla, da blir det bare tull Lenke til kommentar
Tormod240124 Skrevet 6. november 2017 Forfatter Del Skrevet 6. november 2017 En båndpasskasse er ikke enkel å få bra, det er mye som skal stemme for å få det bra. Du må også ha et frontsett som møter delefrekvensen til suben, da det ikke er mye å gå på der, og med en delefrekvens på si 60hz på suben, så er det ikke bare å hive inn et par høyttalere i dørene og dele dem på 60hz høypass. Blir nok enklere med en bassreflekskasse med rørene opp i hatthylla, bare ikke finn på å montere noe høyttalere i hatthylla, da blir det bare tull eh ja blir nåkk ikke båndpass ble litt komplisert det her xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå