Gå til innhold

Volvo-sjefen om fremtidens bilkjøpere: Vil ikke være tøft med 1000 hestekrefter i garasjen lenger


Anbefalte innlegg

Det er vel gjerne slik allerede i dag at det er de færreste som har 1000 hester i stallen. Ingen grunn til å tro at noe vil endre seg der. Noen vil ønske å kjøpe megawatt-biler, noen bryr seg ikke lenger enn at de vil ha biler det faktisk går an å få plass til kone, unger og en pakke brunost i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volvo jobber i massemarkedet, så det er ikke nødvendigvis så interessant for de å jobbe mot nisjer, og det er jo forutsatt at man i det hele tatt får kjøre bilen sin selv på offentlige veier i framtiden.

 

AtW

Minus den detaljen at Volvo er alt for dyr til å være en Peugeot, de er pr. dags dato et halvdyrt merke, og folk som kjøper halvdyre merker er bevisst på bilen sin. Ellers hadde de ikke betalt for halvdyrt.

Det finnes jo et marked imellom Peugeot og Lamborghini, de fleste andre merker befinner seg der.

Lenke til kommentar

 

Volvo jobber i massemarkedet, så det er ikke nødvendigvis så interessant for de å jobbe mot nisjer, og det er jo forutsatt at man i det hele tatt får kjøre bilen sin selv på offentlige veier i framtiden.

 

AtW

Minus den detaljen at Volvo er alt for dyr til å være en Peugeot, de er pr. dags dato et halvdyrt merke, og folk som kjøper halvdyre merker er bevisst på bilen sin. Ellers hadde de ikke betalt for halvdyrt.

Det finnes jo et marked imellom Peugeot og Lamborghini, de fleste andre merker befinner seg der.

 

 

Ja, og de fleste merkene som befinner seg der er ikke hverken muskelbiler eller sportsbiler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Volvo sjefen beviser her at han har null peiling: " ...og at det ville vært uansvarlig av bilprodusenten å ikke reagere på dette skiftet i forbrukernes verdier."

 

Dette har overhodet ingenting med forbrukernes VERDIER å gjøre! Elbil er på ingen måte resultat av forbrukere og markedskrefter, men utelukkende på grunn av politiske vedtak basert på et klimapolitisk vedtak om at menneskelig utslipp av CO2 fører til aksellererende global oppvarming og klodens undergang. M.a.o. hadde klimamodellene vært objektive og realistiske, hadde ikke elbiler eksistert i dag...

Lenke til kommentar

Elbil er på ingen måte resultat av forbrukere og markedskrefter, men utelukkende på grunn av politiske vedtak basert på et klimapolitisk vedtak om at menneskelig utslipp av CO2 fører til aksellererende global oppvarming og klodens undergang.

Og global oppvarming er et rsultat av politiske vedtak, da vi har levd/lever i en blandingsøkonomi.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P0LhtEd81A

Om bilene er selvkjørende er det liten vits i å ha 1000 HK. Da blir det heller hva slags "sofa" man sitter i som teller.

Lenke til kommentar

Om bilene er selvkjørende er det liten vits i å ha 1000 HK. Da blir det heller hva slags "sofa" man sitter i som teller.

 

Nå er det vel ikke slik at "bilene skal bli selvkjørende", fordi noen teknologonanister syns det høres litt fancy ut.

Mer sannsynlig er at selvkjørende biler blir tilgjengelig for de som ønsker det. Det fins mange nok av oss som ikke ønsker det, og jeg finner det like trolig at produsentene slutter å tilby et etterspurt produkt som allerede har etablerte produksjonslinjer. Det hører bare for utrolig ut. Det fins mange nok av oss som syns 1000hk er litt fancy også, til at produsentene tilbyr det også.

Folk kjører Harley Davidson i dag også, der det meste av modellporteføljet er mange tiår gammelt.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...