Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lydisolerende teppe eller matte til bruk ved søvn

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kjenner til og kan anbefale noe slags lydisolerende teppe eller matte som kan være egnet til å gjøre det mulig for meg å få meg en lur på ettermiddagen eller å gå til ro tidlig på kvelden, selv når det er mye veldig kontant trinnlyd i boenhetene rundt leiligheten der jeg bor?

Det er de aller mest lavfrekvente lydene som må stoppes, andre lyder gjør meg egentlig ingenting. 

Tanken er å surre teppet rundt hodet mer eller mindre slik zombiene gjorde det i Donald Duck-universet, jeg sover allerede med en genser surret rundt hodet for å gjøre det helt mørkt, så det skal nok gå komfortmessig.

Og ja, jeg skjønnner at dette kan virke sært, men så lenge jeg får meg den ekstra luren eller den ekstra timen med nattesøvn jeg noen ganger trenger i perioder med mye trening, så er det helt greit for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ørepropper allerede, de tar ikke nok av de lavfrekvente lydene. 

Men takk for innspill.

Kan legge til at jeg aldri har bodd noe sted der det at folk setter føttene litt ekstra kontakt i gulvet høres tiendeparten så godt som der jeg bor nå. Ser med andre ord etter litt ekstreme løsninger.

Endret av SuperKrokodille
Lenke til kommentar

Kan det være et alternativ å sette på "hvit støy", slik at f.eks. lyden av konstant regn og torden stenger ute den sporadiske trampingen?

Jeg merker selv at om det blåser så er det lyden av persiennen som av og til beveger seg, ikke den konstante ulingen fra vinden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...