SuperKrokodille Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Er det noen her som kjenner til og kan anbefale noe slags lydisolerende teppe eller matte som kan være egnet til å gjøre det mulig for meg å få meg en lur på ettermiddagen eller å gå til ro tidlig på kvelden, selv når det er mye veldig kontant trinnlyd i boenhetene rundt leiligheten der jeg bor? Det er de aller mest lavfrekvente lydene som må stoppes, andre lyder gjør meg egentlig ingenting. Tanken er å surre teppet rundt hodet mer eller mindre slik zombiene gjorde det i Donald Duck-universet, jeg sover allerede med en genser surret rundt hodet for å gjøre det helt mørkt, så det skal nok gå komfortmessig. Og ja, jeg skjønnner at dette kan virke sært, men så lenge jeg får meg den ekstra luren eller den ekstra timen med nattesøvn jeg noen ganger trenger i perioder med mye trening, så er det helt greit for meg. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Du kan prøve sov i ro i ørene. Selges på apoteket. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Øyreproppar er nok langt meir komfortabelt og effektivt. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Eller bare kjøpe normalprisede ørepropper på Clas Ohlson http://www.clasohlson.com/no/%C3%98repropper/40-8031 Lenke til kommentar
SuperKrokodille Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) Jeg bruker ørepropper allerede, de tar ikke nok av de lavfrekvente lydene. Men takk for innspill. Kan legge til at jeg aldri har bodd noe sted der det at folk setter føttene litt ekstra kontakt i gulvet høres tiendeparten så godt som der jeg bor nå. Ser med andre ord etter litt ekstreme løsninger. Endret 2. oktober 2017 av SuperKrokodille Lenke til kommentar
Minus Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Kan det være et alternativ å sette på "hvit støy", slik at f.eks. lyden av konstant regn og torden stenger ute den sporadiske trampingen? Jeg merker selv at om det blåser så er det lyden av persiennen som av og til beveger seg, ikke den konstante ulingen fra vinden. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Støykansellerende ørepropper? Eller en Peltor? Kanskje ikke det beste å sove med, men når de er godkjent for bruk på anleggsplass burde de klare å filtrere bort litt lyd i en leilighet 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Hørselvern demper lyder, de blir ikke fjernet Går fint an å snakke med hørselvern på og dermed vil ikke trinnlyder forsvinne, de blir bare dempet og like irriterende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå