Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2

neeeeii

Anbefalte innlegg

Hadde tidenes pokerspill i kveld! Endte opp med å sitte i et par timer (real life) ved pokerbordet. Til slutt var det bare meg og en til igjen - han hadde 34 dollar og jeg bare ca 3,50. Etterhvert begynte jeg å skjønne litt av stilen hans  - bløffe nyttet ikke fordi han hadde så mye penger at han ville raise og call meg uansett. Så jeg spilte lavmælt og med lite innsats igjen og igjen. Bortsett fra de gangene hvor jeg virkelig fikk en bra hånd, da gikk jeg all-in og han fulgte med! 

Etterhvert endte det med at han gikk all-in for par i ess. Jeg vant og han måtte forlate bordet tomhendt.  :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ps ble skikkelig keen på og spille rdr1 igjen etter og runda 2'ern. Men har klart og rote det bort så måtte kjøpe ny :shrug:. De selger fysisk ps3 kopi på cdon  for 179kr som ikke er ille pris med tanke på at det koster 280kr digitalt.

Hvordan var det å starte opp med rdr1 etter rdr2, sånn i forhold til grafikk og gameplay? Stor forskjell og irriterende?

Lenke til kommentar

Ja det er slik jeg har tenkt også - først og fremst at jeg er på et sted jeg i utgangspunktet ikke skal være før senere i spillet.

Det er litt slik jeg spiller - springer ikke rett til neste oppdrag på kartet. Tar gjerne svære omveier kun for å utforske og kose meg.

Synes dette burde vært løst på en annen måte enn enn at jeg blir drept.

Jeg føler det hjelper litt å tenke "realistisk" av og til. Hvis du hadde troppet opp tungt armert med hest på en privat plantasje i sør-statene i USA i 1899, så ville du nok blitt skutt fortere enn seks dead-eye skudd etter en annen. 

Lenke til kommentar

Ja det er slik jeg har tenkt også - først og fremst at jeg er på et sted jeg i utgangspunktet ikke skal være før senere i spillet.

Det er litt slik jeg spiller - springer ikke rett til neste oppdrag på kartet. Tar gjerne svære omveier kun for å utforske og kose meg.

Synes dette burde vært løst på en annen måte enn enn at jeg blir drept.

Det er du som ikke skjønner spillet. Du har mulighet til å godsnakke med vaktene slik at du i hvert fall har mulighet til å komme deg ut. De advarer deg før de skyter, og hvis du da svarer med «defuse» får du litt mer tid på å komme deg unna.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er du som ikke skjønner spillet. Du har mulighet til å godsnakke med vaktene slik at du i hvert fall har mulighet til å komme deg ut. De advarer deg før de skyter, og hvis du da svarer med «defuse» får du litt mer tid på å komme deg unna.

Det er korrekt, selv om jeg godt har forstått spillmekanismene du beskriver.

Jeg får ikke helt taket på dette spillet generelt, og det må jeg si er første gang jeg opplever siden den første Atari`n kom.

Det ser i det minste helt fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Jeg er normal veldig lite følsom når det kommer til spoilere. Men i dette VG klippet blir vel faktisk hele slutten på spillet avslørt. Jeg er bare midt i kapittel 5 selv, men skjønner jo nå hvordan ca. det ender. Burde de ikke skrive spoiler!

https://www.vgtv.no/video/167355/slik-fremstilles-nordmenn-i-red-dead-2

Hvordan den videoen der spoiler slutten skjønner ikke jeg. Har spilt igjennom hele så vet hva som skjer

Lenke til kommentar

Jaa, min første tanke er Camp, siden enkelte oppgraderinger der faktisk gir meg noe annet enn et endret "utseende".

Var litt usikker - er sikker nå. Takk gutta.

Har knertet den legendariske bjørnen, og det fristet til å fortsette jakten på legendariske dyr.

La merke til at bjørnen var avmerket på kartet med en "krone" på hodet, men finner ingen andre dyr på kartet merket på denne måten.

Er det noen jeg snakker med, eller et oppdrag jeg mangler, som gir meg kartet over de legenariske dyrene?

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...