Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2

neeeeii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I et så narrativt tight spill som RDR2 er det nok best med en ganske "fast" hovedperson. Lag-din-egen-figur funker bedre i åpnere spill av Morrowind-typen (selv om jeg hater det der også).

Skal du fortelle meg en historie får du farsken meg ta deg bryet med å fortelle meg hvem hovedpersonen er også. Ikke less det over på meg.

Lenke til kommentar

Arthur Morgan vokser på meg, men han er bare en promille så interessant som John Marston.

Syns det blir jævlig mye riding til tider. Spesielt om man driver med sideoppdrag, senebetennelse i tommelen er rett rundt hjørnet syns jeg. Tåpelig at man må mashe X-knappen for å ri.

Åpne kartet, sett et Waypoint og begynn å ri (på veien), klikk X til du før ønsket hastighet på hesten, hold touchpad for å enable Cinematic Mode, legg fra deg kontrolleren og nyt utsikta. 

Lenke til kommentar

Åpne kartet, sett et Waypoint og begynn å ri (på veien), klikk X til du før ønsket hastighet på hesten, hold touchpad for å enable Cinematic Mode, legg fra deg kontrolleren og nyt utsikta. 

Tenkt på dette selv - smart :)

Vil CM forhindre at banditter dukker opp langs veien (som vil rane meg)?

Er ofte jeg har lyst til å mekke meg en kopp kaffe el.l. og da er det fint å sette på CM, men veldig dumt om jeg blir ranet når jeg ikke holder i stikka.

Lenke til kommentar

Tenkt på dette selv - smart :)

Vil CM forhindre at banditter dukker opp langs veien (som vil rane meg)?

Er ofte jeg har lyst til å mekke meg en kopp kaffe el.l. og da er det fint å sette på CM, men veldig dumt om jeg blir ranet når jeg ikke holder i stikka.

Kort svar: Nei. 

Random encounters skjer fortsatt, selv om du er i CM. 

En liten forandring med disse fra GTA5 er at om du rir forbi en av dem, så vil dem dukke opp igjen seinere. Det er fler jeg har møtt, men som jeg har ignorert (den fangetransporten bl.a) som jeg støter på igjen med ujavne mellomrom. 

Lenke til kommentar

Waypoints er ikke relevant ift til å få det til å fungere. Sett destinasjon og gjør følgende.

- Du må sørge for at hesten din rir på en vei eller sti før aktivering. Ergo ri til nærmeste vei eller sti før du aktiverer.

- Er hesten litt utenfor veien eller stien vil den ikke få "lock on" og stoppe.

- holde knappen inne kun til du ser at perspektivet endrer seg. Deretter kan du slippe knappen.

- Du kan øke og senke farten på vanlig måte men ikke slit ut hesten

- Du kan til en viss grad sikte og skyte men for det meste vil det stoppe autopiloten (når jeg har prøvd).

- Hvis destinasjonenen er utenfor en vei eller sti  med striplete rød linje vil hesten stoppe rett utenfor veien før destinasjonen og du må ta over. (må verifiseres da jeg ikke har spilt på noen dager).

Personlig skulle jeg ønske at dette også fungerte utenfor veier og stier for å ta noen snarveier men forstår at det finnes begrensninger for å redusere farer og hickups ol.

Og som det sies, random events vil fortsatt skje på veien/stien og i området rundt deg samt at du vil fortsatt kunne bli angrepet av dyr ol. Ergo ikke noe man aktiverer før man går på do med mindre man lagret manuelt først.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dere må sette waypoints. Det tok en stund før jeg oppdaget at jeg faktisk ikke trengte å holde X inne i CM med waypoints.

Man bør uansett passe på, for det er nok av banditter langs veien.

99% sikker på at det ikke funker med waypoints heller men skal sjekke. Hadde vært veldig behagelig de gangene man må ri i over 5 minutter (ergo halvparten av spillet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...