Countryman Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 At man bygger sin egen figur, mener du? Nei fri og bevare meg vel - jeg takker på mine knær hver gang jeg slipper å gjøre det. Oj! Noe av det som virkelig motiverer meg i spill. Men man er forskjellige Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 Enig med Isbilen der. Historien i spillet er god, velregissert, gjennomtenkt og "troverdig". Karakteren Arthur Morgan er en stor del av den. Det er en større motivator for meg å bli kjent med og leve meg inn i den karakteren enn å bygge en egen. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 I et så narrativt tight spill som RDR2 er det nok best med en ganske "fast" hovedperson. Lag-din-egen-figur funker bedre i åpnere spill av Morrowind-typen (selv om jeg hater det der også). Skal du fortelle meg en historie får du farsken meg ta deg bryet med å fortelle meg hvem hovedpersonen er også. Ikke less det over på meg. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 Jeg vil minne om at dette er en spoiler-fri tråd. Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 I rdr2 er jeg fornøyd med Arthur Morgan som ferdig laget karakter. Men elsker character creators. Så kommer nok til og bruke en god stund på og lage en super barsk kar i online delen. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 Jeg også elsker rollespill, men dette er ikke et slikt spill. Dette drives av historien, og en karakter med sjel og stemmeskuespill er påkrevd. Lenke til kommentar
...... Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 Arthur Morgan vokser på meg, men han er bare en promille så interessant som John Marston. Syns det blir jævlig mye riding til tider. Spesielt om man driver med sideoppdrag, senebetennelse i tommelen er rett rundt hjørnet syns jeg. Tåpelig at man må mashe X-knappen for å ri. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 Cinematic mode ftw. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 Noen av dere som har kommet over "Panoramic Map"? Jeg er ganske sikker på hvor skaperen av kartet har stått, og hva han har tegnet. Skal sjekke det ut senere i kveld. Syntes i tillegg hele opplegget minnet meg veldig om Dyatlov Pass incident Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2018 Rapporter Del Skrevet 12. november 2018 Artig, jeg snublet over det ved en tilfeldighet bare minutter etter at jeg leste posten din. Hadde gampen fullastet med pristine pelts jeg måtte få hjem til campen, så jeg har ikke fått sett på det enda. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 Jeg fant ut hvor kartet er sett fra, men rakk ikke undersøke det noe mer enn det. Får ta det i ettermiddag Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 Arthur Morgan vokser på meg, men han er bare en promille så interessant som John Marston. Syns det blir jævlig mye riding til tider. Spesielt om man driver med sideoppdrag, senebetennelse i tommelen er rett rundt hjørnet syns jeg. Tåpelig at man må mashe X-knappen for å ri. Åpne kartet, sett et Waypoint og begynn å ri (på veien), klikk X til du før ønsket hastighet på hesten, hold touchpad for å enable Cinematic Mode, legg fra deg kontrolleren og nyt utsikta. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 Åpne kartet, sett et Waypoint og begynn å ri (på veien), klikk X til du før ønsket hastighet på hesten, hold touchpad for å enable Cinematic Mode, legg fra deg kontrolleren og nyt utsikta. Tenkt på dette selv - smart Vil CM forhindre at banditter dukker opp langs veien (som vil rane meg)? Er ofte jeg har lyst til å mekke meg en kopp kaffe el.l. og da er det fint å sette på CM, men veldig dumt om jeg blir ranet når jeg ikke holder i stikka. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 Tenkt på dette selv - smart Vil CM forhindre at banditter dukker opp langs veien (som vil rane meg)? Er ofte jeg har lyst til å mekke meg en kopp kaffe el.l. og da er det fint å sette på CM, men veldig dumt om jeg blir ranet når jeg ikke holder i stikka. Kort svar: Nei. Random encounters skjer fortsatt, selv om du er i CM. En liten forandring med disse fra GTA5 er at om du rir forbi en av dem, så vil dem dukke opp igjen seinere. Det er fler jeg har møtt, men som jeg har ignorert (den fangetransporten bl.a) som jeg støter på igjen med ujavne mellomrom. Lenke til kommentar
...... Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 Åpne kartet, sett et Waypoint og begynn å ri (på veien), klikk X til du før ønsket hastighet på hesten, hold touchpad for å enable Cinematic Mode, legg fra deg kontrolleren og nyt utsikta. Eh, hesten min stopper opp i det jeg slipper X i cinematic mode. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 Min også. Unntaket er når man rir sammen med andre på oppdrag. Men kanskje det er det å sette Waypoints som er forskjellen? For det har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 (endret) Dere må sette waypoints. Det tok en stund før jeg oppdaget at jeg faktisk ikke trengte å holde X inne i CM med waypoints. Man bør uansett passe på, for det er nok av banditter langs veien. Endret 13. november 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 Jeg brukte aldri cinematic mode. Likte det ikke. Følte at jeg ikke fikk sett verden rundt meg skikkelig, når jeg ikke hadde kontroll over kameraet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 (endret) Waypoints er ikke relevant ift til å få det til å fungere. Sett destinasjon og gjør følgende. - Du må sørge for at hesten din rir på en vei eller sti før aktivering. Ergo ri til nærmeste vei eller sti før du aktiverer. - Er hesten litt utenfor veien eller stien vil den ikke få "lock on" og stoppe. - holde knappen inne kun til du ser at perspektivet endrer seg. Deretter kan du slippe knappen. - Du kan øke og senke farten på vanlig måte men ikke slit ut hesten - Du kan til en viss grad sikte og skyte men for det meste vil det stoppe autopiloten (når jeg har prøvd). - Hvis destinasjonenen er utenfor en vei eller sti med striplete rød linje vil hesten stoppe rett utenfor veien før destinasjonen og du må ta over. (må verifiseres da jeg ikke har spilt på noen dager). Personlig skulle jeg ønske at dette også fungerte utenfor veier og stier for å ta noen snarveier men forstår at det finnes begrensninger for å redusere farer og hickups ol. Og som det sies, random events vil fortsatt skje på veien/stien og i området rundt deg samt at du vil fortsatt kunne bli angrepet av dyr ol. Ergo ikke noe man aktiverer før man går på do med mindre man lagret manuelt først. Endret 13. november 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
...... Skrevet 13. november 2018 Rapporter Del Skrevet 13. november 2018 Dere må sette waypoints. Det tok en stund før jeg oppdaget at jeg faktisk ikke trengte å holde X inne i CM med waypoints. Man bør uansett passe på, for det er nok av banditter langs veien. 99% sikker på at det ikke funker med waypoints heller men skal sjekke. Hadde vært veldig behagelig de gangene man må ri i over 5 minutter (ergo halvparten av spillet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå