Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2

neeeeii

Anbefalte innlegg

Jeg kom over en slik tråd, jeg også. Ganske sikker på at det var på Reddit.

Men ja, mulig det ville ha vært vanskelig og frustrerende. Og, det skal sies, at jeg fortsatt somler rundt i kapittel 2.

Det jeg synes hadde vært kult, ville vært å fått en beskrivelse, kikke på kartet, og se at noe skal ligge nord-vest for den og den plassen, rett ved elva, osv.. Så måtte jeg ha kikket litt rundt det området før jeg fant hvor de mente. Nå får jeg samme beskjed fra NPC-er, men når jeg skal åpne kartet for å se hvor stedet han refererer utifra ligger, så er det en hvit kladd nord-vest fra der, rett ved elva. Så nå blir det ikke noe "utforsking" noe mer..

Det burde ha vært et valg om å "slå av og på quest markers", så fikk vi prøve selv hvordan det var. Siden det nå faktisk er mulig å finne frem til steder ved hjelp av beskrivelse i spillet, som inntil dette spillet, knapt har vært mulig.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig, egentlig litt pussig at Rockstar ikke har tenkt på noe sånt. Assassin’s Creed Odyssey har jo et sånt system, selv om det føles litt kunstig (det er alltid øst for x og nord for y, mangler litt flair).

I utgangspunktet er det jo en mellomting å bruke kompasset, men det viser jo også hvilken rute du skal følge, i tillegg til å være dritstygt.

Endret av Buddy Dakota
Lenke til kommentar

Kunne godt ha hatt begge deler ja. Lagt til noen intillinger på åssen opplevelse man vil ha. Skulle ønske de også hadde story Spoiler: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hadde gitt deg muligheten til og velge om du ville ha igjen alt eller miste alt du hadde oppspart etter du kommer tilbake fra guarma synes jeg. Blir så kunstig når man plutselig har alle våpen og all cash helt uten videre
Endret av grim_reaper_jib
Lenke til kommentar

Har spilt noen timer av spillet nå. Er i kapittel to og synes det er helt fantastisk. Et mye tregere tempo enn i alle andre spill jeg har prøvd, og jeg liker det svært godt. Gjør mye for innlevelsen og gjør at det blir mer atmosfære og chill enn bare action. Noen i tråden kalte det for "Cowboy simulator" og det synes jeg passet godt.

Jeg er av typen som lett kan bruke timer på å jakte kaniner og hjort, eller spille poker og domino. Derfor tar det tid å komme seg noen vei.  :p I kveld brukte jeg en del timer på å stjele vogner rett utenfor Emerald Ranch som jeg kunne selge til fence'n - med varierende hell. Men klarer nå mer og mer å begå kriminelle handlinger uten å bli tatt eller få bounty for det.

For min del er det lite å kritisere, men et par småting .Jeg synes looting kan bli kronglete fordi man må stå nøyaktig riktig for å klare å få opp rett menyvalg. Det gjelder generelt, f.eks når man skal sove i campen og må stå nøyaktig sånn for å få opp valg om å sove og ikke alt annet.

I tillegg er jeg ikke så glad i hvordan det å starte en mission fører til at en del av funksjonene i spillet blir deaktivert, både in-game og muligheten for å lagre, frem til man har fullført det. Tror kanskje det er en Rockstar-ting? Da foretrekket jeg slik f.eks TES gjør, at man kan komme så langt man vil i så og si alle quest og likevel gå og gjøre andre ting og evt komme tilbake til det senere.Og kan lagre når som helst. Det er mer immersive, synes jeg.

Men dette blir likevel småting å plukke på, spillet er jo helt fantastisk!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har spilt noen timer av spillet nå. Er i kapittel to og synes det er helt fantastisk. Et mye tregere tempo enn i alle andre spill jeg har prøvd, og jeg liker det svært godt. Gjør mye for innlevelsen og gjør at det blir mer atmosfære og chill enn bare action. Noen i tråden kalte det for "Cowboy simulator" og det synes jeg passet godt.

Jeg er av typen som lett kan bruke timer på å jakte kaniner og hjort, eller spille poker og domino. Derfor tar det tid å komme seg noen vei.  :p I kveld brukte jeg en del timer på å stjele vogner rett utenfor Emerald Ranch som jeg kunne selge til fence'n - med varierende hell. Men klarer nå mer og mer å begå kriminelle handlinger uten å bli tatt eller få bounty for det.

For min del er det lite å kritisere, men et par småting .Jeg synes looting kan bli kronglete fordi man må stå nøyaktig riktig for å klare å få opp rett menyvalg. Det gjelder generelt, f.eks når man skal sove i campen og må stå nøyaktig sånn for å få opp valg om å sove og ikke alt annet.

I tillegg er jeg ikke så glad i hvordan det å starte en mission fører til at en del av funksjonene i spillet blir deaktivert, både in-game og muligheten for å lagre, frem til man har fullført det. Tror kanskje det er en Rockstar-ting? Da foretrekket jeg slik f.eks TES gjør, at man kan komme så langt man vil i så og si alle quest og likevel gå og gjøre andre ting og evt komme tilbake til det senere.Og kan lagre når som helst. Det er mer immersive, synes jeg.

https://www.gamer.no/artikler/anmeldelse-red-dead-redemption-2/450293

Lenke til kommentar

*SNIP*

Lagre sier du?

Kan man i det hele tatt gjøre "saves" i dette spillet?

Hos meg går all lagring på "auto" og har ikke sett noen måte å manuelt lagre spillet på.

Antar at det er slik for dere andre også som spiller på Box? :hmm:

Lenke til kommentar

Jepp, kan være en idé hvis man har mange skinn man blir redd for å miste.

Må si at jaktdelen er ganske ålreit etter min mening. Premiene er fine, og jeg synes det er greit at man ikke trenger å ta så mange dyr for å låse opp en enkelt ting. Er ikke ti bjørner for å lage én hatt feks. Har aldri likt å jakte i andre spill, men her har jeg brukt noen timer på det. Eneste er at det kan være frustrerende å måtte lete etter et tre stjerners dyr, av og til tar det en evighet før man finner et.

Er forøvrig enig i kritikken som går på det at man må være veldig nøyaktig i plasseringen for å loote/bruke ting. Feks når man står i campen og vil sove, men bare plukker opp bilder og åpner skuffer fordi man bommer litt på retnings er irriterende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke studere alle dyrene. Kun 50 eller noe.

Pleier alltid og gå for mest mulig achievements I spill (90% completion over 200ish spill på Xbox One) men dette blir nok for mye. Blir en voldsom grind på studere alle dyr og ta pelsen deres hver gang. 100% completion tar nok ekstremt langt tid også.

Lenke til kommentar

Lagre sier du?

Kan man i det hele tatt gjøre "saves" i dette spillet?

Hos meg går all lagring på "auto" og har ikke sett noen måte å manuelt lagre spillet på.

Antar at det er slik for dere andre også som spiller på Box? :hmm:

Anbefaler selv å slå av autosave da det skriver over alle slottene og heller utføre manuell saving. Men da har man selvsagt det at man må huske å save litt innimellom. Har selv skutt mange perfect pelts, vært i noen butikker, gjort noen småting etc. for så å drite meg ut og dævve og måtte gjøre alt på nytt. Det jeg skulle ønske var at man kunne assigne kun én av saveslottene til autosave.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Anbefaler selv å slå av autosave da det skriver over alle slottene og heller utføre manuell saving. Men da har man selvsagt det at man må huske å save litt innimellom. Har selv skutt mange perfect pelts, vært i noen butikker, gjort noen småting etc. for så å drite meg ut og dævve og måtte gjøre alt på nytt. Det jeg skulle ønske var at man kunne assigne kun én av saveslottene til autosave.

Det er sånn jeg også gjør det. 

Autosave har en tendens til å overskrive seg selv etter at noe du ikke ønsker har skjedd. Mista pelts, honor eller noe annet.

Jeg saver manuelt veldig ofte, så "siste" save er sjelden lenger unna enn 10-15 min, og jeg saver alltid etter å ha oppnådd/funnet et eller annet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...