Loomis Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei! har to stk "airplex evo120" radiatorer i kabinette mitt. Fikk den ene veldig billig siden skruehullene var helt feil, og har ikke plass til en stor radiator, så to 120mm passet bra. selv om det blir mer slangerot, men har faktisk ganske fin orden! Den ene radiatoren er i bunnen med en 120mm paps vifte montert, i toppen har jeg en 120 mm titan vifte, måtte kjøpe den siden den var av aluminium å gjorde alt 100% finere å se på. for øyeblikket har jeg begge viftene til å trekke inn luft, burde jeg sette den i toppen til å blåse ut luft? Siden varmluft stiger og slikt. Vifta på toppen går på et veldig lavt voltnivå, siden den lager en del bråk, så vet ikke om den ville klart å få ut store mengder luft anyway.. har 4 kabinett vifter + psu som sørger for at gjennomstrømningen er god for øyeblikket, det er disse viftene som lager "lyden" fra min pc. Tror dere det ville vært nok med at psu og den ene radiatoren "fraktet" ut varm luft? så jeg kan fjerne 2 av de kabinettviftene som trekker ut luft.. så har jeg: AC vannblokk, CPU, "cuplex" er min cpu kjøler. Har vannblokk til skjermkorte fra dangerden.. Eheim 1048 sørger for at vannet går rundt i ring! ellers har jeg en AC vanntank, "aquatube", type blå! masse slanger, nå fargetilsetninger som gjør det hele litt pent. 2 stk blåe kald katoder, 2 stk uv/blacklight. har montert brytere til disse i front, ble faktisk litt søtt en sunbeam viftekontroller, x-view sjit, diverse griller.. Dette har jeg stappet inn i mitt xaserIII kabinett. så, jeg lurer på om dere har no å anbefale å stappe i pc'en min. skal jeg kjøle chipsette? harddiskene? hva er det mest behov for? eller er det noe annet dere mener jeg burde invistere i? Personlig vil jeg tro chipsette, men en hd-kjøler vil vel øke levetiden betraktelig vet ikke jeg.. På forhånd takk.. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hva gjelder vifter: I kassa mi (monstersvært InWin) har jeg en dobbelradiator nede foran med to 120mm som suger inn. Over PSU (FSP m/120mm vifte) har jeg en 120mm som trekker luft ut. Har testa det meste og det er dette oppsettet som fungerer best hos meg. Tror nok det kan være lurt å prøve med "takvifta" som utblås for å få best mulig trekk i kassa. Burde egentlig ikke vært nødvendig med ekstravifter i tillegg til 2X120mm + PSU. (Jeg ble aldri helt kompis med lyden i Titan-vifta, selv på lav fart. Har nå Papst hele veien og de får kun 7V.) Etter at IBM'en min tok kvelden har jeg kjørt med vifte på disken. Vet ikke om det er nødvendig, men propellen rusler ihverfall rundt på 5V. Om du har tenkt til å perversklokke og voltmodde kan det være lurt med god kjøling på NB. Også ser det veldig stilig ut med ekstra vann. Men sjekk isåfall at blokka har kontakt med hele chipen. På mitt NF7 var NB helt banan før jeg planslipa. Hey! Viftestyring og tempmåler må du ha! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg får best temp ved å kjøre radiator vifta i toppen til å suge inn luft utenfra. Snur jeg vifta, blir det bra varmt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå