Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta en titt på denne:

http://cdon.no/elektronikk/motorola-moto-g5-plus-gra-p39699881

Akkurat nå på tilbud til 2222kr (koster til vanlig 2800kr). 

Ok. Har dannet meg inntrykket av at til 2222 kr parkerer den det meste annet i samme prisklasse. Er det riktig?

Den har ikke LED-varsellampe det er nå ganske viktig synes mange.

http://www.dinside.no/mobil/egentlig-er-denne-god-nok-for-de-fleste-av-oss/67607778

Lenke til kommentar

Jeg er også på let etter noe. Men vet ikke helt hva riktig enda. Noe jeg synes er viktig er å få android 8.x rett ut av boksen istedetfor å måtte etterinnstallere det. Dette er noe jeg har fått for meg, fordi Google har lagt opp til en endring på versjonoppgraderingsmodellen. Derfor ønsker jeg ikke å støtte det gamle paradigme hvor det var vanlig med en vanvittig etterslep pga. ting som drivere fra produsent eller hva nå det gamle paradigme-suppen går i for noe.

Android Oreo (8.0) er rett rundt hjørnet på nye telefonmodeller. Noe jeg har en feeling at er verdt å vente på, om ikke for meg om ikke annet.

www.gsmarena.com synes jeg har ett helt topp utstyrsnivåsøk. Anbefales. Der kan du spesifisere på det meste.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne:

http://cdon.no/elektronikk/motorola-moto-g5-plus-gra-p39699881

Akkurat nå på tilbud til 2222kr (koster til vanlig 2800kr). 

Ok. Har dannet meg inntrykket av at til 2222 kr parkerer den det meste annet i samme prisklasse. Er det riktig?

Ja, tror du skal lete lenge etter noe som gir bedre valuta for pengene. Her får du et godt kamera i tillegg! :) 

Tror du vil like brukeropplevelsen også, siden du har hatt nexus. 

Dog må det nevnes at du i denne prisklassen må inngå et par kompromiss:

- Mye ramme

- Ingen led-lamper (som nevnt over)

- Den mangler USB-C

Et alternativ:

https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/MOTOG5SGO/motorola-moto-g5s-smarttelefon-fine-gold

Denne har nok et bedre design - helstøpt i aluminium. I tillegg må du leve med en slappere prosessor. Dårligere kamera (??). Jeg hadde gått for førstnevnte :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det kommer litt an på hva du er ute etter. Du hadde Nexus 5x, noe som forteller at du hadde et bra kamera, god ytelse og ganske ren Android. Ikke mange av de telefonene som er blitt nevnt har et spesielt bra kamera, så om det er viktig for deg må du nok opp i pris. Men om du kan leve med et OK kamera, så er nok den Motorola G5 Plus et godt valg.

iPhone SE med 16 GB koster idag 2.345. Vil påstå at den gir mer for pengene enn de fleste av de andre.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Det kommer litt an på hva du er ute etter. Du hadde Nexus 5x, noe som forteller at du hadde et bra kamera, god ytelse og ganske ren Android. Ikke mange av de telefonene som er blitt nevnt har et spesielt bra kamera, så om det er viktig for deg må du nok opp i pris. Men om du kan leve med et OK kamera, så er nok den Motorola G5 Plus et godt valg.

iPhone SE med 16 GB koster idag 2.345. Vil påstå at den gir mer for pengene enn de fleste av de andre.

16GB er svært lite, populære apper bare eser ut i størrelse om dagen... Ville iallefall vurdert varianten med 32gb, men det kommer selvsagt an på behovet hans.

Lenke til kommentar

Er det dårligere kamera på Motoen enn på Nexus 5x?

Har sjekket ut Samsung A5 2017, Samsung Galaxy S7, Huawei P9, Huawei P10 lite, Huawei Honor 8, iPhone SE 32GB, Nokia 6, Moto G5S/plus, de fleste er rett og slett dårligere, mens andre koster såpass mye mer at det ikke kan rettferdiggjøres. Dessuten har Motoen bedre/"renere" programvare enn de fleste alternativene. Da går det an å leve med at den mangler LED-lys og USB-C.

Motoens kamera fikk skryt av Tek.no, men på YouTube var de ikke like begeistret. Der fikk det bestått, men ikke mer. Hva er grunnen til det?

Lenke til kommentar

Jeg har sett forskjellige tester og de stemmer med testene på Tek.no. Jeg regner med at topp telefonene altså S7, Huawei P9 og iPhone har de beste kameraene. Og at A5, P10 Lite, Honor 8 og Moto G5 Plus er et lite hakk under disse, men fortsatt veldig bra (Moto G5 Plus er vel best av disse). Alle andre mobiler under 3000 kommer under disse igjen.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Du må ikke påstå at en telefon med 16 GB lagringsplass og i tillegg ikke har mulighet for SD kort, gir mer for pengene.

iPhone med sin svært begrensede inkluderte skylagring, bør knapt nevnes i råd om bang for buck.

Det er ikke alle som skal ha med seg hele livet sitt på telefonen da. Den har bedre ytelse og kamera enn de andre som er nevnt. Pluss at den faktisk går nedi lomma.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er det dårligere kamera på Motoen enn på Nexus 5x?

Ja. 

Lenke til kommentar

Du må ikke påstå at en telefon med 16 GB lagringsplass og i tillegg ikke har mulighet for SD kort, gir mer for pengene.

iPhone med sin svært begrensede inkluderte skylagring, bør knapt nevnes i råd om bang for buck.

Det er ikke alle som skal ha med seg hele livet sitt på telefonen da. Den har bedre ytelse og kamera enn de andre som er nevnt. Pluss at den faktisk går nedi lomma.

Det er ikke snakk om å ha med seg "hele livet sitt", men å ha plass til mer enn 5 apper.

Jeg går nok for Motoen, all den tid iPhonen koster mer og har dårligere/mindre skjerm. Ingen av alternativene gir slik jeg ser det mer bang for the buck (ytelse/brukeropplevelse pr. krone).

Du har små lommer hvis du ikke har plass til en telefon med 5.2" skjerm.

Endret av Du veit ikkje ka du snakka om
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...