Gå til innhold

Broken Sword 3

Anbefalte innlegg

Skaffa meg Broken Sword 3 for en del dager siden, men har ikke hatt tid til å fått prøvd det noe mye.

Saken er at jeg runda Broen Sword 2 i sin tid og syntes det var et überfett spill. Eneste adventure spillet jeg har likt / spilt mye, og var meget fornøyd.

Er usikker på om overgangen til 3D holder spillet like bra det forrige... Prøvde Monkey Island 4 og det var iallefall stygt etter min mening.

Noen innvendinger?:p

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spillet gjennom både BS 1 & 2 og min favoritt av de to er uten tvil det første. Etterfølgeren var også bra, men ikke så polert og balansert som det første. 3eren er jeg nå godt i gang med og tror jeg nærmer meg slutten og jeg kan ikke si annet enn at spillet er meget bra. Overgangen til 3D er noe man ikke legger merke til i det hele tatt når man først har kommet i gang med spillet, det føles rett og slett som et godt, gammelt adventure spill. Jeg liker også storyen i spillet, da den er linket sammen med storyen i de to første spillene, men ikke så mye at nykommere ikke kan følge med.

Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Styrer en med piltastane sånn som i monkey island 4 eller er det museklikk versjon.

Liker best museklikking på slike spill.

Man styrer med piletastene, men det er allikevel et annet kontroll system i dette spillet kontra Monkey Island 4, BS3 er mye letter og bedre å styre. Samtidig har BS3 innført helt nye ting i sjangeren, bla. action icons som dukker opp med jevne mellomrom som av og til fungerer som en reaksjonstest (første gang man prøver dette er for å dukke under et pistolskudd), mens de på andre tidspunk fungerer som "pick up", "look at" og "use".

Man bruker ikke musen overhodet i spillet, men etter 5 minutter spilling har man glemt dette....

Lenke til kommentar
Jeg har spillet gjennom både BS 1 & 2 og min favoritt av de to er uten tvil det første. Etterfølgeren var også bra, men ikke så polert og balansert som det første. 3eren er jeg nå godt i gang med og tror jeg nærmer meg slutten og jeg kan ikke si annet enn at spillet er meget bra. Overgangen til 3D er noe man ikke legger merke til i det hele tatt når man først har kommet i gang med spillet, det føles rett og slett som et godt, gammelt adventure spill. Jeg liker også storyen i spillet, da den er linket sammen med storyen i de to første spillene, men ikke så mye at nykommere ikke kan følge med.

Anbefales på det varmeste!

Må si meg enig i at eneren er det beste av de to første spillene. Avslutningen av nummer to var alt for brå, men som sagt; "Happiness is an Inside Job" fra tittellåta i toeren...

Gleder meg som en hund til jeg får klørne i treeren! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...