Gå til innhold

Anbefalte innlegg

10989 3Dmark 2001SE (Demo versjon)

3295 3Dmark 03 (Demo versjon)

Ingenting overklokket

AMD XP2400+ 2Ghz

TwinMos (OEM) PC3200 DDR 512MB CL 2,5

Asus A7N8X V2.0 Deluxe Gold

HIS ATI Radeon 9600Pro 128DDR

WD 120GB 8MB SE ATA100

NEC 1300A DVD Brenner

Windows XP Pro

Omega 3D drivere

Det ble litt slappe tall i testene synes jeg, Klarte å klokke mitt gamle GF3 kort til den samme scoren i 3dmark 2001SE hehe.

Hva kan jeg tune på i BIOS for å få litt bedre ytelse? Selve 3D kortet er jo ikke noen problemer å overklokke, men det må være mere maskinkraft fra RAM og FSB kanskje å dra ut?

Har ikke tenkt til å oppgradere noe hardware enda (Kanskje bare en XP 2500+ CPU)

CPU står nå på 166x12 og Memory timeings: Agressive bare det gav +212 i 3DMark 2001SE (11201)

3D mark 03 3321 (+26)

Når jeg kjører mem test i Aida32 havner jeg blandt PC2700 RAM PC'er, hvordan kommer jeg meg opp? Kan sette FSB opp og multiplyer litt ned, men er redd det låser seg. Vet det ikke er noe overklokkings hovedkort men jeg vil bare dra litt mere ytelse.

Endret av IceCool
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare tallene det merkes på at det ikke gir god/max ytelse egerntlig. Alle spillene jeg har og 3D programmene går helt fint i 1024x768-32Bit. Er bare det at det er så mange innstillinger og greier som kan dra opp ytelsen og det er de tingene jeg prøver å finne ut av.

Endret av IceCool
Lenke til kommentar
Er bare tallene det merkes på at det ikke gir god/max ytelse egerntlig. Alle spillene jeg har og 3D programmene går helt fint i 1024x768-32Bit. Er bare det at det er så mange innstillinger og greier som kan dra opp ytelsen og det er de tingene jeg prøver å finne ut av.

Fikk ett 9600XT kort i dag http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=178933

Eneste jeg stillte på var Vsync PÅ, og....ikkeno mer ;)

Så starta jeg å teste med stock hastighet, så bar det over til klokking ;)

Lenke til kommentar

Ser ikke likt ut her, eget Open GL meny setup og den "Costum..." Knappen kommer ikke opp. Bruker installasjonen til denne driveren: rad_w2kxp_omega_2496c

Fant frem etterhvert...activated :thumbup:

Lurt å aktivere tripple buffer også? Er bare Enable/Disable knapp

Endret av IceCool
Lenke til kommentar
Ser ikke likt ut her, eget Open GL meny setup og den "Costum..." Knappen kommer ikke opp. Bruker installasjonen til denne driveren: rad_w2kxp_omega_2496c

Fant frem etterhvert...activated  :thumbup:

Lurt å aktivere tripple buffer også? Er bare Enable/Disable knapp

Du kan teste litt selv, vet egentlig ikke så mye om det der trippel buffer greiene...test, det skader ikke ;)

btw. bruker cat 3,9 driveren jeg ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...