Gå til innhold

Fortsatt maskin som ikke booter

Colin

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å starte en ny tråd på dette, da den andre har forsvunnet noe ned, og svært få nok ser den :smile:

I tillegg har jeg en oppdatering på hva jeg har gjort. Først, maskina mi:

Abit KT7A (bios 4A)

AMD Thunderbird 1.13 @ 266

1024 mb pc133 ram

Asus V7700 64mb gf2

Chieftech 340W PSU

SB Live!

Realmagic H+

3Com Ethernet XL

Billion ISDN

Western Digital WD400BB disk

Problemet er:

Når jeg skrur på maskina (kald-start) så piper den med "Video error" og jeg må trykke reset for at den skal gå videre til posting av cpu og disker.

Hva jeg har forsøkt:

1. Annet skjermkort (TNT2 Ultra), samme greia

2. Øke AGP Driving Strength til max

3. Ny bios (4A)

Hva jeg ikke har prøvd:

1. Nytt hoverkort. Jeg fikk i juli byttet hovedkortet pga. andre feil, og problemet var likt på begge.

2. Økt I/O voltage, da denne allerede er på 3.5 ifølge avlesninger (skal vel være 3.3?). Noen formening om hvor høyt denne kan stilles?

Så........noen som har noen tanker? Jeg har 340W strøm, og maskina er fjellstø når den kommer inn. Å trykke reset er 100% fix, det funker hver gang. Jeg fant litt biter av forumer rundt forbi, og det viser seg å være et kjent ptoblem med det skjermkortet sammen med det hovedkortet, og jeg er visst heldig at den booter i det hele tatt. Så det ser ut som jeg må leve med det.

MEN! Er denne resettinga skadelig for maskina? Skjer vel ikke noe annet enn det som skjer hvis man restarter fra Windows? Dette spørsmålet er jeg mest interessert i å få svar på, for hvis det ikke er skadelig, så får jeg vel heller leve med det.

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er nok skjermkortet som er litt "buggete"

Men tror ikke det har noe og si får "slitasje"

av ditt system...

Eller kanskje litt, men før det eventuelt skulle få konsekvenser er ditt system forlengst utdatert :smile:

Så tut og kjør og smil pent vær gang du får oppstart...

hehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...