HeidiJoh Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Det er fire downlights som går ut i fra trafoen min, men på alle el butikker har de kun trafo med tre utganger, er det greit å koble sammen to downlights på en utgang? Eller bør det spesialbestilles en trafo med fire utganger? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 En transformator har bare en utgang. Hvor mange lamper den kan belastes med bestemmes av effekten, oppgitt i Watt (W eller VA). Hvordan arrangementet er med å koble sammen ledninger er ganske underordnet. At det er klemrekker for 3 separate kabler er ikke det samme som at det er 3 utganger. 1 Lenke til kommentar
HeidiJoh Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2017 En transformator har bare en utgang. Hvor mange lamper den kan belastes med bestemmes av effekten, oppgitt i Watt (W eller VA). Hvordan arrangementet er med å koble sammen ledninger er ganske underordnet. At det er klemrekker for 3 separate kabler er ikke det samme som at det er 3 utganger. Det har du rett i, forklarte meg litt klønete. Det er 4 separate klemmerekker i trafoen min, men på el butikkene har de bare med 3 klemmerekker. Vet at det går an å koble 2 spotter på en klemmerekke, belastningen er på 35-150W, hver av downlightsen mine er på 20W så det skal gå fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå