ATWindsor Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hva mener du er forskjellen? Er ikke de som kjøper et produkt fan av det? Det er ikke noe man får vært år, men svært mange av nintendos spill er mario eller zelda-basert. Nintendo hører på fansen som alle andre, at fansen alene ikke får bestemme motstrider ikke det. AtW Leser du posten før du kommenterer? Aner ikkeh hvordan jeg skal forklare det bedre. Mario og Zelda selger, men Nintendo lager ikke samme Mario-spill og samme Zelda-spill om og om igjen. Det har tatt hele 15 år siden Super Mario Sunshine. Ja, vi har fått mange Mario-spill siden da, men Super Mario 64, Sunshine og Odyssey er unike. Det er ingen andre Mario-spill som minner om dem, med tanke på gameplay. Selv Galaxy er bare 2D Mario i 3D-brett. Og som sagt, hadde fansen fått bestemme hadde verken Sunshine eller Odysse eksistert. Det er ikke engang sikkert Galaxy ville ha eksistert. Alt vi ville hatt er Super Mario 64 i reprise for n'te gang med nye brett. Det samme gjelder Zelda. Vi har ikke hatt et nytt 3D Zelda siden Skyward Sword på Wii. Wii U hadde Wind Waker og Twilight Princess, men begge var bare HD-remakes av gamle spill. Eneste nye der var Breath of the Wild, men det er på Switch også. Ser du hva jeg mener? Leser du hva jeg skriver? Det virker som du insisterer på å være mer unyansert enn nødvendig. At de lar seg påvirke av fansen er ikke det samme som at at de ene og alene lar fansen styre. HD_remakes underbygger det svært tydelig, mener du HD-remakes er resultat av kunstnerisk visjon alene, ikke noe påvirkning av hva fansen vil ha? AtW Lenke til kommentar
GimleSag Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hvorfor lage TES6 når man bare kan selge TES5 på nytt og på nytt. Hvorfor lage GTA6 når man bare kan lage noen skins på GTA online Hvorfor lage Half life 3 når man tjener penger på dota og ikke misnt 30% på alle spill som selges på steam. Minst mulig jobb for mest mulig profitt. Lage spill koster tid og penger, og er ikke verdt det når man kan tjene penger på andre måter. Men...så lenge de tjener massevis må jo det i teorien bety at massevis av folk kjøper produktet? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hvorfor lage TES6 når man bare kan selge TES5 på nytt og på nytt. Hvorfor lage GTA6 når man bare kan lage noen skins på GTA online Hvorfor lage Half life 3 når man tjener penger på dota og ikke misnt 30% på alle spill som selges på steam. Minst mulig jobb for mest mulig profitt. Lage spill koster tid og penger, og er ikke verdt det når man kan tjene penger på andre måter. Men...så lenge de tjener massevis må jo det i teorien bety at massevis av folk kjøper produktet? Ja? Hvis du har en melkeku som gir deg 10 000 liter melk om dagen for 10 kr med utgifter i for. Hvorfor kjøpe en ku til, til 100 000 kr for å få 1000 liter til om dagen. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Når et firma har en tittel som Skyrim, som egentlig lever i beste velgående så mange år etter det kom for salg, så er det rett og slett dårlig butikk og ikke maximere profitten på spillet. Spesielt med tanke på at spill egentlig ikke har økt i pris i forhold til utgiftene, men heller har gått ned i pris, sjeldent vi ser spill til 599,- som vi gjorde før. Eksempel på dette er Fifa 18, 449,- på Elkjøp på lanseringsdato. Om vi vill ha spill som Skyrim, Fallout og The Witcher i fremtiden, så er det faktisk viktig at selskapene tjener penger på det. Ingen selskap kan lage spill på Luft og kjærlighet, folk skal ha lønn, eigera skal ha profitt, utgifter skal betales. Selv om et spill er ferdig lansert og det ikke finnes utgifter på å utvikle det lenger, så skal faktisk bedrifter starte på neste spill. Og det neste spille MÅ være større, bedre, kulere og dyrere å produsere. Tenk om du skulle leve på at du kunn fikk inntekt hvert 4 år? Hvor mye penger trenger du for å overleve de neste 4 årene? Nå er det ikke som om at Bethesda bare utgir 1 spill hvert 4 år. Viktig å også ikke glemme elder scrolls online. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Nei, men å være en Skyrim-dispenser, det kan de tydeligvis leve med. Tenkte akuratt det samme! Nå har de i tillegg begynt med microtransaksjoner... Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Nå er det ikke som om at Bethesda bare utgir 1 spill hvert 4 år. Viktig å også ikke glemme elder scrolls online. Bethesda har faktisk bare laget og gitt ut 2 spill siden 2011, Skyrim og Fallout 4. Fallout Shelter også hvis man vil regne med det. Alt annet de har laget er enten DLC til disse spllene eller ørten re-releaser av Skyrim. De hadde ingenting med Elder Scrolls Online å gjøre da dette er laget av ZeniMax Online Studios. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Nå er det ikke som om at Bethesda bare utgir 1 spill hvert 4 år. Viktig å også ikke glemme elder scrolls online. Bethesda har faktisk bare laget og gitt ut 2 spill siden 2011, Skyrim og Fallout 4. Fallout Shelter også hvis man vil regne med det. Alt annet de har laget er enten DLC til disse spllene eller ørten re-releaser av Skyrim. De hadde ingenting med Elder Scrolls Online å gjøre da dette er laget av ZeniMax Online Studios. Bethesda Softworks LLC is an American video game publisher based in Rockville, Maryland. The company was founded by Christopher Weaver in 1986 as a division of Media Technology Limited, and in 1999 became a subsidiary of ZeniMax Media. In its first fifteen years, it was a video game developer and self-published its titles. In 2001, Bethesda spun off its own in-house development team into Bethesda Game Studios, and Bethesda Softworks became a publisher only. It currently also publishes games by ZeniMax Online Studios, id Software, Arkane Studios, MachineGames, Tango Gameworks and BattleCry Studios. Alt er Bethesda. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Nei. Alt er ZeniMax Media og alt det andre inkludert Bethesda Softworks LCC og Bethesda Game Studios er to forskjellige datterselskaper av ZeniMax. Bethesda Game Studios som styres av Todd Howard har kun laget Skyrim og Fallout 4 siden 2011 og han og resten av teamet hans har som allerede nevnt, absolutt ingenting med TESO eller disse andre spillene å gjøre som er laget av helt andre interne studioer. Artikkelen er ett intervju spesifikt med markedssjefen Pete Hines fra Bethesda Game Studios så det er hva disse produserer det handler om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå