Gå til innhold

Zuckerberg beklager at Facebook er blitt brukt til å skape splittelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

Splittelse er vel i bunn og grunn det at folk er uenige. Det er kun i et diktatur at folk ikke er uenige. Så klart, er man med på å forsvare en verden, en ideologi så er det beklagelig at facebook har bidratt til å belyse nyhetsbildet med flere vinklinger og informasjon.

For de av oss som setter pris på en variert debatt, så har facebook bidratt positivt med å slippe til stemmer som ellers ville blitt tiet ihjel. Så får man bare se hvor lenge dette varer.

Lenke til kommentar

Splittelse er vel i bunn og grunn det at folk er uenige. Det er kun i et diktatur at folk ikke er uenige. Så klart, er man med på å forsvare en verden, en ideologi så er det beklagelig at facebook har bidratt til å belyse nyhetsbildet med flere vinklinger og informasjon.

For de av oss som setter pris på en variert debatt, så har facebook bidratt positivt med å slippe til stemmer som ellers ville blitt tiet ihjel. Så får man bare se hvor lenge dette varer.

Facebook ble i USA systematisk brukt til å feilinformere og villede deler av velgerne rett før valget og er en yndet plattform for falske nyheter, eller sladder som det også kalles.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spennende, hvis han ønsker og slutte å skape splittelse vil han da jobbe for at amerikanere skal samle seg under POTUS? Eller blir det ett unntak?

Det er ikke Facebook sin oppgave å samle folket under den oransje orangutangen i det hvite hus. Det er Donald sin oppgave og der (også) feiler han monumentalt.

Lenke til kommentar

Spennende, hvis han ønsker og slutte å skape splittelse vil han da jobbe for at amerikanere skal samle seg under POTUS? Eller blir det ett unntak?

Det er ikke Facebook sin oppgave å samle folket under den oransje orangutangen i det hvite hus. Det er Donald sin oppgave og der (også) feiler han monumentalt.

"Jeg ber om tilgivelse for måten mitt arbeid er blitt brukt til å splitte folk framfor å bringe folk sammen, jeg vil arbeide for å gjøre det bedre, skriver Zuckerberg."

Han snakker altså generelt om at Facebook skal føre folk sammen, fremfor å splitte de da i eksempelvis pro-Trump og anti-Trump. Så er det jo faktum at Trump er president også, litt vanskelig å effektivt samle folk under "not my president" når han objektivt er det.

Lenke til kommentar

Ugh. "Splittelse" er naturlig; vanlige mennesker er splittet på flere områder hver eneste dag. De diskriminerer hele tiden; hvilke mennesker de er tiltrukket av o.s.v. og en kan ikke styre eller bestemme over dette..

Latterlig og skuffende at vi ikke kan komme over dette uten at det leder til hysteri eller vold. "Løsningen" hvor en forsøker å gjemme det vekk skaper hat og usikkerhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Innfør 18 års grense og krav om identifisering med elektronisk ID for sosiale medier. Det vil i det minste redusere mobbing.

Lenke til kommentar

Tom Bäcker:

Heller tvert om. De politisk korrekte mobber de som har andre meninger.

De politisk korrekte kan floode feeden din med politiske ytringer, men hvis man sier noe imot eller ytrer egne meninger så er det sosialt selvmord.

Facebook funker til å promotere business, privat er det ubrukelig.

Mye dobbelmoral er det også. Folk som stadig ytrer at de hater hatere og så skjønner de ikke at de selv er hatere.

Lenke til kommentar

Jeg ser det som ekstremt lite positivt at falsk informasjon spres, uavhengig av hvem.

Facebook og flere har gjort en ekstrem dårlig jobb, og det er på høy tid de tar grep.

Lenke til kommentar

Facebook ble i USA systematisk brukt til å feilinformere og villede deler av velgerne rett før valget og er en yndet plattform for falske nyheter, eller sladder som det også kalles.

Facebook er bare bygdedyret opphøyd i n'te potens. Flott når skandaler skal spres når det er 2 mil til nærmeste nabo ;o)

Lenke til kommentar

Han vant nå valget så at han feilet blir vel feil å si. At han til de grader ikke følger normale regler og normer for hvordan statslederen i en av verdens største nasjoner skal oppføre seg er noe helt annet.

Lenke til kommentar

beklagelse ikke godtatt.

har ikke fb konto heldigvis. og skal åpenbart aldri ha det.

gjør noe nyttig for samfundet, meld deg ut av fb.

åssen er det mulig at så mange stoler på en sleip liten jøde ? :p

Er ikke dette anti semittisk egentlig? Ikke OK

Liker forresten mark. Media forbilder han til en sånn mega slem mogul. Men egentlig er han en 30 og noe år gutt som lagde en kul ting han ville dele med mange. Han har også vært under stort press for å selge, men beholdt Facebook og beviste med dette at han ikke er opportunistisk.

Han er også filantrop og jobber med å knytte teknologi til blant annet medisinsk forskning. Syns sånne som han fortjener mer respekt. Alle har noen som har hatt kreft, Als, autoimmune sykdommer, hjerte etc. Når vi trenger medisinene og CT scanneren så gråter vi alle til Gud om hjelp. Vi trenger ikke latterliggjøre de som gjør noe for å løse verdens problemer.

Norge er blitt et mobbesamfunn som lever av oljen. Og bruker makten vår til å tære ned folk som jobber for det gode. Vi fortjener ikke penge vi ved en tilfeldighet har fått.

Forresten flott å se at yom kippur og hans jødiske religion påvirker han til å jobbe bedre for rettferdighet.

Lenke til kommentar

beklagelse ikke godtatt.

har ikke fb konto heldigvis. og skal åpenbart aldri ha det.

gjør noe nyttig for samfundet, meld deg ut av fb.

åssen er det mulig at så mange stoler på en sleip liten jøde ? :p

Er ikke dette anti semittisk egentlig? Ikke OK

Liker forresten mark. Media forbilder han til en sånn mega slem mogul. Men egentlig er han en 30 og noe år gutt som lagde en kul ting han ville dele med mange. Han har også vært under stort press for å selge, men beholdt Facebook og beviste med dette at han ikke er opportunistisk.

Han er også filantrop og jobber med å knytte teknologi til blant annet medisinsk forskning. Syns sånne som han fortjener mer respekt. Alle har noen som har hatt kreft, Als, autoimmune sykdommer, hjerte etc. Når vi trenger medisinene og CT scanneren så gråter vi alle til Gud om hjelp. Vi trenger ikke latterliggjøre de som gjør noe for å løse verdens problemer.

Norge er blitt et mobbesamfunn som lever av oljen. Og bruker makten vår til å tære ned folk som jobber for det gode. Vi fortjener ikke penge vi ved en tilfeldighet har fått.

Forresten flott å se at yom kippur og hans jødiske religion påvirker han til å jobbe bedre for rettferdighet.

Legger du merke til at du ikke vet om du syns jeg er anti semittisk før du dømmer meg for å være det ? hva gjør det deg til ?...

En spade er en spade.

Nei M(n)ark sin opfinnelse er ikke mye kul, syns jeg, hadde jeg fått valget mellom å ikke fått ny hjerteklaff

utviklet av nark inc hadde jeg heller valgt å dø frem for å supporte den rakkeren med TEKNOLOGI SOM JUGER og klarer å stemme frem di mest skittne korrupte politikere som kjører planeten min i dass. fysj å fei. nei., bu med suckerberg.. 

Lenke til kommentar

Det gjør meg ikke til noe. Jeg sier bare at å si sleip jøde høres ikke bra ut. For å ta Israel (som er 75% jøder tror jeg) har mye medisinsk teknologi. Chan zuckerberg Foundation jobber med å knytte teknologi og foeskining. Mange som trenger hjelp i verden svor du tydeligvis klarer deg helt fint.

Jeg tror heller ikke på at du heller hadde valgt å dø. Mn hva med familien din. Vil du heller la de død en å få hjelp av en liten sleip jøde som du kaller det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...