ExTerminator Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Som topic sier. Hvordan kobler jeg sammen 2 maskiner med nettverskort/kabel. Og: Jeg har en splitter ny Dell Inspiron 8600 som kom i posten idag. Og en gammel Dell Dimension 4550.. Jeg prøvde og koble den nye maskina til routeren som den gamle maskina bruker, men internet ville ikke funke. Når jeg prøvde "reparer" i menyen til nettverkskoblinga, fikk jeg denne feilmeldingen: "Kan ikke søke etter tcp/ip-instillinger for denne tilkoblingen. Kan ikke fortsette" Jeg har sjekka at alle instillingene for nettverk er de samme på begge maskinene. Er nettverkskortet på nymaskina defekt? Noen tips? Lenke til kommentar
toreriise Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Kjøp en krysset kabel og koble direkte mellom pc'ene dersom du skal overføre mellom dem. Dersom det er snakk om å dele internett mellom to pc'er og du skal ha dem i nettverk, blir det en annen sak. første spm: Har routeren din DHCP-støtte? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvis du kun skal overføre filer mellom de to maskinene kan du koble dem sammen med en krysset TP kable som han over meg skriver. Da må du forøvrig sette opp nettverksinstillingene riktig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå