skiv Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Hei. Jeg har et inaktiv enkeltpersonforetak og en fulltidsjobb, og lurte på om det kan være noen uforutsette konsekvenser ved å ha et enkeltpersonforetak ved siden av fast motatt lønn (skatt osv.).Jeg har planer med enkeltpersonforetaket, men jeg mistenker at det kan ta 1 år eller mer før jeg blir å gjøre noe med det. Lurer på om det beste kanskje hadde vært å deaktivere det, og evt. gjennomta det senere... Setter stor pris tips og hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har også et inaktivt enk. Betalte ikke noe ekstra for det i 2016. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Har hatt et ENK siden 2007, som har vært inaktivt fra og med 2009. Ikke merket noen negative konsekvenser med det. 1 Lenke til kommentar
skiv Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 Det var godt å vite.Det var ikke mye mer surr med selvangivelsen da? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det var godt å vite. Det var ikke mye mer surr med selvangivelsen da? Har også et enk. jeg ikke bruker, aldri vært noe problem. Ikke noe surr med selvangivelsen, du oppgir 0 i inntekt og trykker på send inn. 1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det var godt å vite. Det var ikke mye mer surr med selvangivelsen da? Blir ikke noe surr. Har du hatt noe aktivitet i enkeltpersonforetaket får du nok selvangivelse for næringsdrivende et år eller to etter selv om det har vært passivt. Som sagt over, så er det bare å sette inn 0. Etter et par-tre år går du tilbake til vanlig selvangivelse, var ihvertfall sånn det var her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå