bnt050 Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har fått tillatelse til å bygge garasje fra kommunen. Garasjen skal plasseres under nåværende terasse. Hva er best mellom forskalingsblokker og Leca blokker når jeg skal bygge grunnmur til garasjen? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Leca er det raskeste. Forskallingsblokker krever mengder med betong. Laca må pusses utvendig og murpussing krever teknikk. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Finnes/fantes blokker med "isopor" i midten, som en limer fast med sement Bygd en 500m2 hall med sånne blokker Lenke til kommentar
bnt050 Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 Noen forskjell på holdbarhet? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Ville ikke bygget noe i nærheten av en bolig med isopor. Det brenner unødvendig godt og skaper store skader om brann oppstår. Var i et hus der hele etasjen mot garasjen måtte renoveres på grunn av brann i garasjen og veggen mellom garasje og bolig var isoporblokker med sement. Når isoporen er smelta bort er det i praksis en åpen vegg. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Har aldri brukt forskalingsblokker til selve ringmuren. Har alltid brukt leca-såleblokk med fordypning, hvor man legger arméring og støper. https://www.leca.no/produkter/leca-blokker-diverse-blokker/leca-saleblokk/ Har forøvrig aldri brukt forskalingsblokker generelt, alltid leca. Fikk aldri noen forklaring på hvorfor. Jeg fikk høre om et tilfelle hvor én murte opp en liten kloss i hagen som et eksperiment, av såleblokker. Over 5-6 år, så begynte den å smuldre opp, råtne og mugne. Fikk aldri noen videre forklaring på det her. Men en såleblokk blir jo liggende beskyttet nede i bakken, på singel, beskyttet for fukt, så personlig tror jeg ikke dette har noen stor betydning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå