Gå til innhold

Programmer installeres automatisk?

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Har Windows 10 home, ikke så lenge siden jeg kjørte clean install, pga jeg oppdaget programmer jeg ikke hadde installert, trudde da det var noe feil, men nå etter å ha kjørt clean install, og brukt pc’en en ukes tid, så oppdager jeg at programmer installeres uten min godkjenning igjen, blant annet keeper password manager, FarmVille, candy crush, og sikkert et par til jeg ikke husker akkurat nå.

Hvorfor skjer dette? Flere som opplever dette? Er det evt en innstilling man kan slå av? Har sjekket uten å finne noe svar på dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg" vil ikke kalle slik promotering "normalt".

Men det er ikke noe galt med din windows installasjon - om det er det du mener.

Å reinstallere windows 10 helt vil ikke gjøre noe fra eller til for denne promoteringen og foreslåtte "apps" fra windows store. Men du kan gjøre noen instillinger i tillegg til å fjerne de "live flisene" og nedlastingen (uninstall) om du følger instruksjonene jeg linker til :

https://www.howtogeek.com/269331/how-to-disable-all-of-windows-10s-built-in-advertising/

Mrk! Det er også endinger i adferdsel av dette mellom windows 10 builds 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523

Så det er altså normalt? Og ikke bare noe «feil» hos meg? Isåfall er det greit, hvis det er sånn det er

Dette er helt normalt etter en ren installasjon av Windows 10. Slike applikasjoner fra Windows Store lastes ned og installeres bare en gang. Du kan avinstallere disse når som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...