Dubious Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Ser ikke nytten i å montere antennen i frontruten, utrolig mye arbeid. Heiv min inn i hanskerommet, funker fjell det. Det er det nok mange som har gjort, så klager de på dårlig signal Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Ser ikke nytten i å montere antennen i frontruten, utrolig mye arbeid. Heiv min inn i hanskerommet, funker fjell det. Det er det nok mange som har gjort, så klager de på dårlig signal Den har nå ligget der i 2,5 år, har hatt ingen problemer med min. Lenke til kommentar
phel21 Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Innvendige antenner i en bil er en høyst tvilsom løsning. Skal man ha en god løsning må man skifte ut den eksterne antenna med en aktiv DAB-antenne. Jeg gjorde dette nylig på en stasjonsvogn. Installerte like godt en finne med GPS-sensor i tillegg til DAB/FM mottak og satte inn ryggekamera i bakluka siden jeg allerede hadde innertaket demontert for å bytte antenne. Nye modell-tilpassa medie/navigasjonsenheter får man til de fleste bilmerker til priser på 4-6000. Visst er det Kina-greier, men mange slike enheterer kommer fra de samme samlebåndene som produserer for bilfabrikkene. Mobiltelefoner burde forresten også tilkobles ekstern antenne når de brukes i en bil. Dette bør f.eks kunne løses gjennom en nettverksløsning hvor den sentrale medie-enheten i bilen har en GSM sender/mottaker som tilknyttes telefonen over bluetooth slik at den bla kan bruke sim/abonnent-info fra telefonen. Dessverre er bilbransjen alt for konservativ til å være i stand til å utnytte de mulighetene nettverks-teknologien tilbyr fullt ut. Lenke til kommentar
Ultima Thule Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 ... Dette bør f.eks kunne løses gjennom en nettverksløsning hvor den sentrale medie-enheten i bilen har en GSM sender/mottaker som tilknyttes telefonen over bluetooth slik at den bla kan bruke sim/abonnent-info fra telefonen. Finnes det slike løsninger på ettermarkedet pr. idag? Lenke til kommentar
Johnny Pedersen Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Det aller enkleste og ikke minst billigste er å bruke telefonen. Relativt man, relativt. Sitter du i kjøretøyet flere timer hver dag blir det dyrt. Eneste problem med å bruke telefon er at du må betale en eller annen form for abonnement, dab er 100% gratis og bruke. Den dagen telefonselskapene har egne nettradioer med gratis nedlasting vil det bli er god løsning. Bruker mobilen til tlf streaming 3 - 4 timer hver eneste dag på jobb og forrige mnd brukte jeg 4,3gb av abonnementet mitt av 8gb, faste avgifter på abonnementet er 295,-kr så jeg vil ikke kalle det dyrt. Aldri i verden om jeg gidder å bruke BAD adapteret som er installert i lastebilen jeg kjører med elendig lyd og dekning Lenke til kommentar
kenjako2 Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) 12V på usb?.... Samme tenkte jeg også, omformeren i usb strømadapteren transformerer jo 12VDC batterispenningen ned til 5VDC. Alltid 5VDC ut av usb... Endret 14. februar 2018 av kenjako2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå