Gå til innhold

Militærpolitit

Twix1010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egnethet er en ting, fysiske minstekrav på Forsvarets sider reflekterer ikke nødvendigvis sannheten.

For å bli tatt opp som elev er det en forutsetning at du bl.a. består fysiske minstekrav. Krav til bestått er:
  • Karakteren 2 eller bedre i løp
  • Karakteren 2 eller bedre i styrke (gjennomsnitt av de tre øvelsene)

Det er stor konkurranse og 5+ er et safe bet på både teori/form for å gå videre til opptak.

Lenke til kommentar

Egenhet? Det heter egnethet. Og lær deg å/og regelen, kanskje de tar deg inn da. Å være topptrent er ikke det eneste de ser på. Har du vandel og personlighet (en del av egnetheten) som ikke passer i stillingen har de mange andre å velge mellom.

men hva ser de etter da?

Har ingenting på vandel.

Lenke til kommentar

Egenhet? Det heter egnethet. Og lær deg å/og regelen, kanskje de tar deg inn da. Å være topptrent er ikke det eneste de ser på. Har du vandel og personlighet (en del av egnetheten) som ikke passer i stillingen har de mange andre å velge mellom.

men hva ser de etter da?

Har ingenting på vandel.

Tenk over hva det betyr å fremstå som politi.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

men hva ser de etter da?

Har ingenting på vandel.

Selvstendighet, at du klarer å tenke selv, at du har initiativ og at du evner å opptre modent og ryddig. MP er en selvstendig jobb med "frihet under ansvar" som det fint heter. Man jobber ofte i små grupper uten befal til stede, og da må en klare å gjøre jobben uten at det står noen over en som forklarer hva, når og hvordan til enhver tid.

Men dette har du vel fått gode og grundige svar på i et annet forum, til og med fra en sjefsersjant i MP...med mindre det er en annen fyr som benytter akkurat samme brukernavn som deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor gammel er du? I 2014 sendte du PM til meg som omhandlet politihøgskolen, og nå oppretter du tråd som har med MP å gjøre. Har du virkelig lyst og har du motivasjon til å bli noen av delene, eller spør du her inne om alt dette bare for gøy? Ikke meningen å være krass, men i stedet for å spørre her inne i flere år burde du faktisk gjøre en innsats for å komme inn dit du har lyst :)

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? I 2014 sendte du PM til meg som omhandlet politihøgskolen, og nå oppretter du tråd som har med MP å gjøre. Har du virkelig lyst og har du motivasjon til å bli noen av delene, eller spør du her inne om alt dette bare for gøy? Ikke meningen å være krass, men i stedet for å spørre her inne i flere år burde du faktisk gjøre en innsats for å komme inn dit du har lyst :)

Dette har han gjort i årevis. Alt fra spørsmål om PHS, MP, vekter, arrestforvarer, befalsskolen osv. Ikke bare her, men også på Kvinneguiden, Milforum osv.

Lenke til kommentar

Kommer ikke til og si alder.  

Gikk på vgs når jeg spurte deg.  Ja jeg vil bli mp også politi etterpå og holder på med prosessen for det nå.

Endret av Twix1010
Lenke til kommentar

Dette har han gjort i årevis. Alt fra spørsmål om PHS, MP, vekter, arrestforvarer, befalsskolen osv. Ikke bare her, men også på Kvinneguiden, Milforum osv.

aldri spurt på kvinneguiden nei

Lenke til kommentar

nei?

Merkelig da at brukeren, som tilfeldigvis har samme kallenavn som du bruker på Milforum og Diskusjon, har kontaktet tilfeldige personer på Kvinneguiden via PM og spurt masse om vekter -og politiyrket. 

Det vet jeg ikke noe om, du får spørre vedkommende.

De eneste forumer jeg er på er Milforum og Diskusjon og 2-3 innlegg på et treningsforum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...