p10 Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Noen som har erfaring med hvor mye holdbarheten til en 50ccm motor påvirkes ved trimming? Vurderer 50ccm atv med 70ccm sylinder, trimeksos, større dyse, fjernet restriktor i variatoren og cdi uten sperre. Vi en slik motor slites ut mye fortere enn en standard? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Kommer an på kjøringen din, men mopeder/scootere er stort sett laget for å bli kjørt en god del hardere enn strupehastigheten i Norge. Det hører man jo også, turtallet er helt på trynet merkelig. Men 70ccm er jo en annen sak enn en ustrupet 50ccm. Lenke til kommentar
p10 Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 På hvilken måte da? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 På hvilken måte 70ccm og diverse andre ting er hardere for motoren? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Trimsylinder og stempel er av noe dårligere kvalitet enn det som blir satt i originalt. I tillegg vil lager, stempel ol. slites fortere pga høyere turtall. Lenke til kommentar
p10 Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Hvilke av trimalternativene i første post vil kunne gi størst gevinst? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Fjerning av variatorring. Man får bedre toppfart, mens noen opplever dårligere aks. Er det 2takt får man god effekt hvis man fjerner plomberinger som sitter i luftinntak og eksos. Man må dyse opp hvis man gjør dette. Gjør man ingenting utover dette vil ikke motoren slites noe betydelig mer. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Hvilket kjøretøy gjelder dette? Lenke til kommentar
p10 Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Har sett på en Kymco MXU 50. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Da står fortsatt det jeg skrev over. Variatorring og effektanlegg. Lenke til kommentar
p10 Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2017 Det var ikke noen variatorring på denne. Kan det være begrensning bak på variatoren, i forbindelse med clutchen? Har blitt anbefalt nytt eksosanlegg, lettere vekter i variatoren og større dyse i forgasseren. Sitter en 80 dyse original. Ble anbefalt å gå opp til 84. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå