Gå til innhold

Hvor stor TV kan jeg sjekke inn på et fly

H80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg at TV-en jeg kan ta med er rundt 32 tommer, kanskje litt større, men jeg har ikke regnet på det. En slik TV er ikke verdt flere tusen kroner, jeg ser for meg å kjøpe en brukt til 500-1000 kroner, og jeg har forsåvidt råd til å tape de pengene. Jeg startet denne tråden for å få hjelp med hvor stor TV det er mulig å ta med seg på flyet med de begrensningene jeg har oppgitt i første post.

Jeg liker ikke helt tonen din robertaas. Jeg har vært i Kenya flere ganger før, og jeg har også "vært ute i verden før", som du sier. I over 10 år har jeg reist til "backpackerland" i 4-6 uker hvert år. Jeg har vært i India, Kambodsja, Malaysia, Filippinene, Egypt, Vietnam og Tanzania, og mange andre land. Ting blir borte av og til, men som regel går det bra. I Kenya råder det stort sett lov og orden, og ting kommer stort sett fram når man sender dem med fraktselskaper. Jeg har ingen grunn til å tro at bagasje vil bli borte på Jomo Kenyatta International Airport i Nairobi, slik du insinuerer.

I Kenya eier jeg to motorsykler, en Bajaj 150cc som går som "taxi", og en 1996 Suzuki DR350 som jeg bruker til å komme meg rundt meg og ha det moro med når jeg er der. Nå¨tenkte jeg å ta med meg en brukt TV fra Finn, siden jeg har et ekstra kolli tilgjengelig (jeg har 2x23 kg).

• Liker 1
Lenke til kommentar

En ny TV koster omtrent det samme uansett hvor du er i verden. Kanskje litt billigere i Norge enn mange andre steder, fordi vi har effektiv logistikk her.

Men: Her i Norge bytter nå mange ut sine 32-, 37-, 40- og 42-tommers flatskjermer i større TVer. De gamle TV-ene selges brukt til en veldig billig penge, eller gis bort, fordi det ikke er et stort marked her for en 37-tommer LED-TV.

X7ENIANL, du burde forresten se over både logikken og grammatikken i innlegget ditt. Jeg tar iallefall ikke humoren.

Lenke til kommentar

Isbilen: Jeg kommer ikke til å få spesiallaget en flightcase til denne transporten. Da kommer vinninga til å gå opp i spinninga, og det på det groveste. Jeg ser for meg bobleplast og papp, eller eventuelt en koffert i hardplast.

Lenke til kommentar

Er antenneinngangen viktig? Vet du da om en norsk tv vil virke i Kenya?

Dette er en form for proteksjonisme fra dengang man laget TV-apparater lokalt. Idag lages alle tv-er stort sett i Kina og de er multiformat slik at de kan brukes overalt.

En annen form for proteksjonisme for lokalt produsert elektronikk som fortsatt henger igjen er strømkontakter. I Kenya bruker man samme type kontakter som i Storbitannia. I noen hus kan utlendinger ha fått montert andre typer kontakter, men de fleste steder vil man trenge et adapter. Ingen showstopper, men kombinasjonen av multikontakter og mange adaptere er hverken pent, stabilt eller brannsikkert.

Lenke til kommentar

Er antenneinngangen viktig? Vet du da om en norsk tv vil virke i Kenya?

Dette er en form for proteksjonisme fra dengang man laget TV-apparater lokalt. Idag lages alle tv-er stort sett i Kina og de er multiformat slik at de kan brukes overalt.

En annen form for proteksjonisme for lokalt produsert elektronikk som fortsatt henger igjen er strømkontakter. I Kenya bruker man samme type kontakter som i Storbitannia. I noen hus kan utlendinger ha fått montert andre typer kontakter, men de fleste steder vil man trenge et adapter. Ingen showstopper, men kombinasjonen av multikontakter og mange adaptere er hverken pent, stabilt eller brannsikkert.

Proteksjonisme ligger i sendesystemet, og det var selvfølgelig unødvendig fordyrende å sette inn komponenter i tv-en som ikke skulle brukes. Og det kan jo fortsatt være at det ikke settes inn komponenter til "sære" systemer, og/eller rett og slett for å spare penger. Printkortene har gjerne plassen, men delene og softwaren mangler. Jeg skal ikke påstå at det er slik, men jeg ville undersøkt på forhånd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Strøm- og billedformater er ikke noe problem i "tredje verden", der er de langt foran oss i å omgå diverse krumspring som produsentene har gjort for å gjøre livet vanskeligere for oss. Selvfølgelig på bekostning av blant annet brannsikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...