AnonymDiskusjon Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Hei. Jeg har en visdomstann som har vært der en god stund, vil anta den begynte å vokse for 1-2 år siden. For 2 måneder siden gikk jeg til tannlegen fordi de hadde timesjekk. Tannlegen bekreftet for meg at jeg ikke trengte å bekymre for denne visdomstannen (som er helt til høyere i nedre tannrekken), fordi hun mente at visdomstannen vokser riktig. Jeg hørte på henne men for 1 uke siden har jeg lagt merke til at jeg får ''blåmerke'' smerter rundt tannen og tannkjøttet mitt er veldig sensitiv.Fikk problemer å spise og fikk veldig vondt i hoden av og til. Denne uken fikk jeg veldig vondt i kjeven og det hovnet mye i 3 dager før den varme klumpen jeg fikk i kjeven forsvant. Jeg har fortsatt av og til hodepine. Jeg blir bekymret at tannen ikke vokser riktig og om jeg må ta ut, men jeg har egentlig ikke mye råd til å trekke tenner. Jeg lurer derfor på om dere som har trukket tannet ut har hatt slike symptomer, evt dere som har hatt den vokse ''riktig'' har fortsatt hatt slike effekter? Takk for svar Anonymous poster hash: ef268...5ed Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Få henvisning til et odontologisk institutt, så får du det gjort bra og billig. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 (endret) Høres litt merkelig ut. Vil ikke skoletannpleien trekke den da? Du sier at den begynte å vokse, så det høres jo ikke ut som om du akkurat har passert 18 års alder enda, men hva har vel jeg greie på om visdomstenner, og hva det offentlige dekker og ved hvilke alder de slutter å dekke ting Måtte google det: Wisdom teeth, which begin forming around your tenth birthday, are the last set of molars on the tooth-development timeline, so they usually don't erupt until you are between the ages of 17 and 25. Because this is the age that people are said to become wiser, the set of third molars has been nicknamed “wisdom teeth.”Feb 5, 2007 https://www.google.no/search?q=when+does+widsom+teeth+stop+growing Da ser jeg at dette kan være et reellt økonomisk dilemma for en ung og slunken lommebok likevel. Har du virkelig ingen greie foreldre eller besteforeldre som kan hjelpe deg i en trang økonomisk stund? De fleste har vel foreldre i live i den aldersgruppen som du ser ut til å tilhøre. Hva med sosialkontoret, tross at de ikke deler ut ting helt gratis til absolutt alle og uten en følelse av nedverdigelse EDIT: http://e24.no/privat/forbrukerrettigheter/fikk-1700-kroner-for-to-visdomstenner/20247010 Endret 1. oktober 2017 av G Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Å trekke er relativt rimelig. 6-700kr. En komplisert trekking ender på omtrent samme pris fordi folketrygden nå dekker resten. Hvis du har en infeksjon så kan det bli en alvorlig tilstand, særlig fordi det er i hodet. Jeg ventet for lenge med å trekke en visdomstann en gang og fikk infeksjon som gikk hele opp siden av ansiktet og nesten til hjernen. Ansiktet mitt var helt skjevt. Så ut som Sloth i Goonies. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå