Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Strekk i ryggen

air315

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at jeg har pådratt meg en strekk i øvre,venstre del av ryggen/skulderblad. Jeg har hatt det i 3 uker mer eller mindre uforandret og en konstant smerte - uansett hva jeg driver med. Er det vanlig at det skal vare så lenge? Jeg benytter et smerteplaster (15 mikrog/time) fra før av helt andre grunner, men det har ingen virkning på dette. Begynner å bli lei...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid interessant å høre andres erfaringer - feks når det gjelder hvor lenge dette kan pågå.

Av erfaring ville jeg tatt kontakt enten med en naprapat eller kiropraktor. Blir kvitt det i løpet av 2-3 behandlinger som regel. Koster litt der og da, men da blir du forhåpentligvis kvitt smertene på under en uke.

Lenke til kommentar

Det er alltid interessant å høre andres erfaringer - feks når det gjelder hvor lenge dette kan pågå.

Problemet der er at den type skadar kan vere veldig forskjellig. Ein erfaring er ikkje nødvendigvis lik ein anna.

Mange rykkproblem løyser seg sjølv ila. kort tid, men når det har gått tre veker utan endring så ville eg gått til lege, kiropraktor, naprapat eller noko sånt.

Lenke til kommentar

Du er rammet av en av de mest vanlige smerteproblemene i ryggen. Det er mest sannsynlig muskulært. Dette vil mest sannsynlig gå over av seg selv (med tiden til hjelp). I noen tilfeller kan man hjelpe det litt på vei ved å oppsøke kiropraktor eller akupunktur, alternativt kinesiotaping hos en fysioterapeut.

Allikevel ville jeg nok ha tatt en tur til fastlegen av den grunnen at; dersom du ikke hadde hatt smerteplaster, hadde dette nok vært vondere. Det i seg selv kan tyde på at du har en skade/strekk som trenger f.eks en steroidinjeksjon eller NSAID-preparater.

God bedring

Lenke til kommentar

Dette kommer til å gå over av seg selv med tiden, og betennelsesdempende vil forhåpentlighvis ha effekt. Ville anbefalt deg å finne ut som smertene kommer av dårlig seng, dårlig holdning (eks sittestilling på jobb) etc., faktorer som gjør at ryggen blir feilbelastet. Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

Dette kommer til å gå over av seg selv med tiden, og betennelsesdempende vil forhåpentlighvis ha effekt. Ville anbefalt deg å finne ut som smertene kommer av dårlig seng, dårlig holdning (eks sittestilling på jobb) etc., faktorer som gjør at ryggen blir feilbelastet. Håper det ordner seg!

Da det var på sitt mest plagsomme, så ble det verre etter en natts søvn. Men nå har det gått såpass lang tid - snart en måned - kombinert med tablettene - at det er blitt mindre plagsomt og er i ferd med å ebbe ut, regner jeg med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...