Gå til innhold

Jobber du med byggdrift? Se her!

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hei,

Jeg kan starte med å fortelle litt om meg, deretter om mine intensjoner med denne tråden.

Jeg har i mange år jobbet innenfor IT, med fokus på support. Med årenes løp har jeg av diverse årsaker fått mer og mer ansvar innenfor byggdrift.

Har vært innenfor oljeservicebransjen i mange år, men for en tid tilbake så sa jeg opp frivillig i forbindelse med en nedbemanning.

Da jeg startet med å søke etter jobber var det kun fokus på IT-jobber. Av alle de jeg søkte på, så var det over 100 søkere, og det sier seg selv med så mange flinke folk og så stor søkermasse er det tøff konkurranse.

Jeg tok en helomvending og begynte å søke på jobber innenfor byggdrift. Jeg var så heldig å fikk tilbud hos en privat forening.

I dag er det leder for byggdrift som lærer meg opp innenfor alle byggets aspekter. Når leder for byggdrift går av med pensjon, tar jeg over for han. Det er snakk om et moderne nybygg på rundt 9000 m2.

Jeg har lett høyt og lavt, både på facebook og linkedin etter et fagmiljø innenfor byggdrift, men funnet svært lite. Noen tidsskrifter og konferanser.

Jeg ser rett og slett etter andre personer som jobber innenfor faget, ny og/eller erfaren. Sammen kan vi kanskje etablere et forum eller en annen form for kommunikasjonsvei hvor vi kan dele erfaringer og snakke om faget. Kanskje møtes for å utveksle erfaringer og ideer, vise frem hverandres bygg og anlegg, etc.

Diskutere leverandører, anbefale eller fraråde. Utveksle diverse løsninger innenfor eksempelvis sikkerhet, energieffektivisering, SD, FDV.

Jeg har den tekniske kompetansen og kjenner til flere løsninger som kan benyttes for å kunne starte et slikt forum, uavhengig av hvilken løsning det velges. Jeg er dessverre så ny innenfor faget og jeg kjenner for få som driver med det samme, så jeg trenger flere som kan være med å dra lasset, både faglig men også via sitt nettverk.

Kjenner du noen driver med det overstående, tips de gjerne om denne tråden. Kjenner du til et forum eller lignende som har fokus på dette fagområdet, tips meg! 

Andre tips for å etablere et slikt forum tas i mot med glede!

Endret av Slettet-EZE0dRsY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...