Redaksjonen. Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Laminærstrømvinger kan kutte drivstoffbruken betraktelig.Her testes teknologien europeisk flyindustri mener vil gi et vinge-gjennombrudd Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 De pilotene ser jo ut til å være i ekstase over å ha overlevd flyturen... Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Dette er ikke ny kunnskap. Det første serieproduserte flyet som dette ble forsøkt på var P-51 Mustang under andre verdenskrig. Lenke til kommentar
kajable Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Dette er ikke ny kunnskap. Det første serieproduserte flyet som dette ble forsøkt på var P-51 Mustang under andre verdenskrig. Sant nok, men det var ikke NLF som gjorde p51 rask, men kjølesystemet spilte en betydelig rolle. Fordelen med NLF er bra nok, men det var for langt fra supersmoothe tremodeller som ble testet av NACA (forløperen til NASA) til samlebåndsproduksjon hos Northrop. Amerikanerne var så stanhaftige at de til og med lot x1 gå gjennom lydmuren med NLF og rette vinger, til tross for at tyskerne hadde brukt overlyds vindtunneler siden 30 tallet for å forstå hvordan løftet forflyttet seg bakover ved transonic/hypersonic speed. (Swept wings) Potensialet er enormt, men å tro at en når til mål med NFL er vel i beste fall litt naivt, da dette har blitt prøvd gjentatte ganger..... Google x-21 NASA. Har de kapitulert og innsett at de ikke greier å bevare NLF og tenkt at f... heller da suger vi bare vekk lufta når den trigges i hovedsak av ujevn overflate. De kunne hvis jeg ikke husker feil nesten dobble flytiden bare på motstandsreduksjonen på vingene. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå