Milly90 Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Hei. Etter en graviditet i fjor ble jeg påvist migrene i år. Jeg fikk også bihulebetennelse for første gang i februar i år, det gikk en uke også var det over. Men smertene i bihulene var ikke det. Så siden februar har jeg hatt smerter/trykk i ansiktet. I april tok jeg crp og den lå på 20 tallet. Sist jeg tok den var vel 2 uker siden og den var da på 29. Så den har ligget på 20 tallet siden april. Jeg fikk 3 antibiotika kurer som ikke funket. Jeg har vært hos øre, nese hals 2 ganger uten funn, ct der det var ingenting og nå hos mr der alt var normalt. Tannlegen for å sjekke tennene to ganger uten funn. Kun et lite hull, men det skulle ikke utgjøre noe. Jeg har også gått ned i vekt. Er veldig overvektig fra før så 5 kg på 2 mnd tror jeg det var er jo kjempe bra for meg, men jeg har dårlig matlyst har jeg merka. Har og et barn på snart 1 år som er i en periode der han våkner flere gang om natten, jeg merker jeg er veldig tung i hodet og det føles ut som en form for murring av hodepine. Har forresten vært på ledd avd på sykehuset der fant de ingenting og de henviste meg da videre til muskel avd så venter på å komme inn dit. Er så sliten og lei av disse smertene. Det går ut over hverdagen min og er nå sykemeldt fra jobben. Jeg føler meg litt deprimert oppi alt dette siden jeg må leve med denne smerten som og tar energien i fra meg. Så, er det noen her som har vært borti lignende? Ps: jeg er helt ny på siden og håper jeg har gjort rett ? Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Du har da sansyneligvis en pågående inflammasjon et sted i kroppen. Trenger ikke være noe du føler engang. Det kan være innvendig. Infiserte bihuler ville jeg tro ØNH fant ut av ganske raskt. Men det er sikkert derfor de sendte deg til leddavdeling. Det finnes også virus som ligger mer eller mindre latente i lang tid, f.eks cytomegalovirus som kyssesyken og lignende. Regner med at legen din har sjekket deg for diabetes og høyt blodtrykk? Hva med søvnapnè? Er det verre om morgenen? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Støtter meg inledningsvis til misanthrope. Men er det utelukket sopp i bihulene? Det virker som om helsevesenet har gjort en god og grundig jobb her, og allerede tenkt på det meste av det som er vanlige årsaker. Når man siden ikke finner noe, kan man håpe at helsevesenet fortsetter med samme glød i letingen på de mer uvanlige årsakene som også kan være vanskelige å oppdage. Det er to årsaker til som direkte trenger å utelukkes. Hormonelle- og immunologiske årsaker. Ellers er det ikke så uvanlig at mor i løpet av barnets første 3 leveår, får gjennomgå både fysisk og psykisk. Det kan dykke opp alle mulige rare ting uten annen forklaring enn at kroppen har gjennomgått noe krevende. Funksjonelle somatiske lidelser kan uttrykke aktiveringsutløste kroppslige reaksjoner på stress og belastninger uten at det skyldes en bakenforliggende psykisk lidelse. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Nå bare slenger jeg ut et tips her, som har virket veldig bra for meg med tanke på både energi og overvekt. Kjøpte meg ellipsetrener/crosstrainer å ha i stua ^^ den gjør treningen mye enklere. Kan trene når man er motivert og den sliter ikke på ledd. Slipper å stresse rundt ute i byen og på treningsstudioer. Økonomisk blir det billigere også. De finnes av og til på tilbud. Håper det ordner seg for deg uansett Lenke til kommentar
Milly90 Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Full sjekk på blodprøver, inkludert immunforsvaret. Søvnapne? Er det der jeg føler noe/noen holder meg nede og jeg sliter med å puste så har det skjedd et par ganger. I en dårlig periode har jeg vondt hele tiden. De gode periodene varer alt fra 1-3 dager. Sopp i bihulene vet jeg ikke, har sjekket bihulene med både ct og mr. Ingen funn. Alt normalt. Vel ja, etter første svangerskap slet jeg med jernmangel. Så hvem vet? 7 kg ned nå på 2 eller 3 mnd, det er vel normalt? Takk for alle tips ? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 7 kg på 2-3 måneder synes jeg er svært stabilt og veldig, veldig bra! Målet er ikke å gå ned fortest mulig, men å endre livsstilen. Så bare å gå ned 1 kilo per måned er faktisk bra, hvis man tenker at man skal leve i 30-40 år til .. dét er 360-480 måneder. Så det er viktig å ikke trene for hardt og miste motivasjonen. Slow and steady wins the race ^^ I perioder jeg har vært inaktiv og overvektig har jeg også fått lignende problemer. Stiv i ledd, tung i hodet, hodepine. Aktivitet er viktig. Men ønsker ikke å utelaborere her, det kan jo være andre ting. Så håper du får funnet ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå