Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp til rengjøring av dusjkabinett


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi flyttet nylig inn i ei ny leilighet, og der var det dusjkabinett av denne typen: https://i.pinimg.com/736x/ca/ac/d1/caacd1c6e97966de04dee656f1b1e8ad--arrow-lilla.jpg

Etter en måned begynte vannet å renne sakte, og da er det dags for å tømme avløpet i dusjen for hår og såperester. I andre dusjkabinett har jeg vært vant med at det har vært en kopp man løsner for å fjerne alt av ulumskheter. Det er det ikke i dette kabinettet. Det er mer som sluken i et badekar, og jeg får derfor ikke tak i alt av hår o.l. nedi der. Noen som vet hvordan man får rengjort i avløpet? Fra dusjkabinettet går det et rør ned i en sluk, og sluken er ikke tett nok til at vannet skal renne sakte. Derfor må det være noe i kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok av plastrøret som går fra kabinett til sluk. Her var det en del grått belegg + andre herligheter. Rengjorde røret, men vannet renner framdeles sakte ned. Det virker som det er hår og greier som sitter fast mellom avløpet i dusjen og ned til røret. Avløpet er på høyre side, mens røret er plassert nederst på venstre side. Kan det være at noe har satt seg fast mellom der?

Lenke til kommentar

Hadde nettopp dette problemet selv. Måtte opp med vannlåsen i dysjen for å finne årsaken til problemet. Fikk en bekjent til å komme med høytrykkspyler og rørrengjøringssett for å få ut alt som hadde samlet seg over en meter ned i avløpet. 

Mange mener plumbo ikke er anbefalt for alle typer rør. Jeg ble anbefalt Modum

Lenke til kommentar

Har ikke en flaske foran meg nå, men det skader ikke plastrør som er det vanligste. Står hva man ikke skal helle det nedi på flaska.

Eller så kan du lese her http://www.plumbo.no/produkter/plumbo-pulver-avlopsapner/

 

Edit; Mudin http://www.norenco.no/uploads/Produktdatablad%20Mudin.pdf

Har ikke testet den, men den ser jo bra ut.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Stakefjær kan funke, men når vi hadde en fyr her i huset som måtte åpne langt nedi røra (ikke i vasken, men i hovedrøret der alt går) så sa han at stakefjør ikke var spesiellt bra og at det ikke tok alt, det bare fjerner "klumper" og renser ikke hele røret.

Ser den, men det er jo akkurat disse "klumpene" jeg vil ha bort :w00t: Vi har en servant på siden av, og der renner vannet i normal fart. Røret fra vasken går ned i samme sluk, så det tyder jo på at det er noe dritt som kun er i dusjkabinettet. Nå har jeg også rengjort plastrøret som går fra kabinett til avløp, så den eneste plassen som kan være tett må jo være avløpet i selve dusjkabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...