Gå til innhold

Overklokking!!!!


Anbefalte innlegg

Jeg skal investere i ny prosessor og hovedkort til en maskin jeg har stående... tenkte først å kjøpe en årntlig bra prosessor.. men budsjettet er ikke så høyt.. så jeg lurte på hvordan prosessor man får mest for pengene og hvilken som kan overklokkes mye, men samtidig er stabilt... og et hovedkort som støtter dette... og kanskje et skjermkort som også er bra.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Iarwain skrev (2002-03-01 17:38):

Jeg skal investere i ny prosessor og hovedkort til en maskin jeg har stående... tenkte først å kjøpe en årntlig bra prosessor.. men budsjettet er ikke så høyt.. så jeg lurte på hvordan prosessor man får mest for pengene og hvilken som kan overklokkes mye, men samtidig er stabilt... og et hovedkort som støtter dette... og kanskje et skjermkort som også er bra.....


 

 

Ville ha godt for et P4 system jeg, siden du har tenkt til å overklokke, og ikke har budsjett til å svi av en prosessor eller noe i den dur :smile:

Hovedkort: Abit sd7, test finner du her

 

Prosessor:

P4 1.6nw eller 1.8nw, kan bruke den boxed vifta som følger med faktisk da den funker ganske bra og er stillegående :smile:

 

Minne:

OCZ pc3000 minne for høy ramhastighet for å ikke bryte så veldig mye med båndbredden til p4 systemet. Butikk finner du her litt penger koster det, men det er vel noe av det aller beste som er å få tak i :smile:

 

Skjermkort:

Noe ut av gf4 serien til nvidia eller kansje et ti500kort plukket opp til lavpris, husk at hvis du skal ha gf4 så er det et krav om å kjøpe kort som har ddr minne og kommer fra titaniumserien, det for å i det hele tatt få bedre ytelese en en ti200 eller ti500kort.

 

Disse anbefalingene har jeg kommet fram til ved at jeg går å sikler etter å bytte ut amd systemet mitt mot noe mere overklokkings venlig osv. Det kommer sikkert en del til å protestere og sier at amd ruler gata osv... men det er bare tull etter at nw prosessorene så dagens lys :smile: Det er bare et faktum dersom man overklokker da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Iarwain skrev (2002-03-01 19:10):

kan en AMD Duron 1.2GHz 200MHz FSB overklokkes mye??

hvis jeg skal kjøpe den, hvilket hvovedkort bør jeg da ha??


 

Min er lite overklokkings venlig, fikk bare klokket den fra 1.2 til 1.33 med taisol vifte og til 1.444 med vann :smile:

 

Hk: Et som er bra til vanlig amd f.eks epox 8kha+ eller noe i den dur :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...