Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Registrerte domene på nytt og fikk gammel regning

Stormwolf

Anbefalte innlegg

Aner ikke hva som har skjedd, men har aldri hørt et pip om dette tidligere. I 2010-2011 hadde jeg domene hos fastname å det kansellerte jeg. Nå opprettet jeg et nytt hos fastname, men da fikk jeg en regning som går helt tilbake til 2010. Har de virkelig rett til å kreve at jeg betaler noe fra da, uten at jeg i det hele tatt vet noe om dette fra før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldelsesfristen for fordringer, herunder regninger, er 3 år. Så du trenger ikke betale nei.

Forutsatt at det faktisk er sagt opp, og ikke bare unngått å bli betalt går jeg ut i fra?

Tja.. I tilfelle det ikke er sagt opp, _tror_ jeg at man vil kunne kunne kreve TS for de siste 3 årene, men ikke før det.

Lenke til kommentar

Foreldelsesfristen for fordringer, herunder regninger, er 3 år. Så du trenger ikke betale nei.

Forutsatt at det faktisk er sagt opp, og ikke bare unngått å bli betalt går jeg ut i fra?

Nei. Hvis du unngår å betale i 3 år, og motparten ikke tar ut søksmål eller går til namsmannen, så er kravet foreldet.

Her kan det imidlertid være slik at domeneleverandøren stiller krav om at alle tidligere krav er gjort opp for at du skal få lov til å være kunde hos dem. Det har de nok rett til. Men om de kan tvangsinndrive det (og ikke bare nekte deg å være kunde hvis du ikke betaler) er jeg mer i tvil om.

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...