pierce007 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Nå så heter postboksen min [email protected]. Slik vises den i Outlook. Er det mulig å endre, slik at det feks bare står firmanavnet? [email protected]. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Er det en personlig postboks eller en shared? Shared kan du endre i EAC, men alle kan endres med powershell. Disse linjene er for bulk-rename, men du kan bruke den på enkeltmailbokser også. $mbxs = Get-Mailbox -ResultSize Unlimited -Filter {DisplayName -like "Displayname"} $mbxs | foreach { Set-Mailbox -Identity $_.PrimarySmtpAddress -DisplayName "Nytt displayname"} Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Er det en personlig postboks eller en shared? Shared kan du endre i EAC, men alle kan endres med powershell. Disse linjene er for bulk-rename, men du kan bruke den på enkeltmailbokser også. $mbxs = Get-Mailbox -ResultSize Unlimited -Filter {DisplayName -like "Displayname"} $mbxs | foreach { Set-Mailbox -Identity $_.PrimarySmtpAddress -DisplayName "Nytt displayname"} Det er personlig. Fant ingen spesifikk plass hvor endringer var mulig. Får se enda mer nøyaktig. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Hvis du har rettigheter til det kan du gjøre det i Outlook; https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_win10/how-to-rename-mailbox-display-name-in-outlook-2016/4d63be01-acd5-4b31-b228-9c1a829a7182?auth=1 Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Hvis du har rettigheter til det kan du gjøre det i Outlook; https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_win10/how-to-rename-mailbox-display-name-in-outlook-2016/4d63be01-acd5-4b31-b228-9c1a829a7182?auth=1 har jo rettigheter til alle mine mailadresser...eller? Admin rettigheter til jobbmailen Men alle er gråe og umulig å endre på hvis jeg har gjort det riktig. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Hvis du har rettigheter til det kan du gjøre det i Outlook; https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_win10/how-to-rename-mailbox-display-name-in-outlook-2016/4d63be01-acd5-4b31-b228-9c1a829a7182?auth=1har jo rettigheter til alle mine mailadresser...eller? Admin rettigheter til jobbmailen Men alle er gråe og umulig å endre på hvis jeg har gjort det riktig. ja fikk ikke lov til det jeg heller ser jeg - bare regnet med at det virket siden svaret var verifisert. -Men det raskeste og enkleste er å gjøre det i powershell. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Admin-exchange-mailboxes-*EPOST*-Email adresses - Endre primary :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå